Kako delati s težavnimi ljudmi (2. del)

Avtor: Barbara Potrata | Objava: 11.10.2007

Tokrat si oglejmo značilnosti jadikovalcev, neodločnežev, molčečnežev in modrijanov ter »zdravila« zanje ...


(i-StockPhoto)

V prejšnji številki Podjetnika smo predstavili nasvete Ricka Brinkmana in Ricka Kirschnerja, o katerih sta pisala v svoji knjigi Delati s težavnimi ljudmi (Dealing with Difficult People). Avtorja trdita, da je treba težavne ljudi ne samo prenašati, ampak se moramo z njimi predvsem spoprijeti in dejavno preusmerjati njihovo vedenje. Poudarjata tudi, kako pomembno je pričakovati vse najboljše v srečevanju z napadalnimi tipi ljudi ter drugimi, ki vedno vse obljubijo ali so preveč črnogledi. Te strategije so najpomembnejše tudi pri reševanju zapletenih odnosov z drugimi petimi tipi težavnega vedenja, ki jih predstavljamo v tej številki. 

Morda ... nič ... ojoj!
 

Jadikovalec
je tudi perfekcionist, ki v nasprotju z osebami »ne« ne ve, kako naj bi delo potekalo, zato se počuti nemočnega in se pritožuje nad nepravičnim svetom. Prepogosto s svojimi pritožbami tudi druge spravlja v slabo voljo in obup ter spodkopava delovno moralo, zato morate pravočasno ukrepati. Jadikovalca najprej podrobno poslušajte, ko pa se začne na splošno pritoževati, zahtevajte, da vam natančno pojasni, v čem je težava, s čimer ga boste prisilili, da bo začel razmišljati o rešitvah. Nikoli ga ne smete spraševati, zakaj se pritožuje, ali se z njim spuščati v razprave, ker bo to razumel kot vzpodbudo za še več pritoževanja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *