Kako do dobrega sistema nagrajevanja?

Avtor: Sara Brezigar | Objava: 07.10.2008

Predstavljamo vam pet korakov za postavitev učinkovitega sistema nagrajevanja, ki vam bo v veliko pomoč pri doseganju vaših ciljev.


Nagrada zaposlenemu je odvisna od njegovega prispevka podjetju, pa tudi od cene določenega kadra na trgu dela. (iStockPhoto)

Postavitev sistema nagrajevanja je vedno nehvaležna naloga. Podjetnik Marko je to vedel, saj je v svojem podjetju že večkrat postavljal sistem nagrajevanja. Prvič je njegov sistem temeljil na fiksnih plačah. Odločil se je, da bo ljudi motiviral na drug način, ne skozi plačo. Sistem nagrajevanja je res deloval, težava pa je bila v tem, da Marko zelo uspešnih uslužbencev nikakor ni mogel nagraditi bolje od manj uspešnih. Zato se je odločil, da ga bo spremenil.  

Postavil je sistem fiksne in variabilne plače, kjer je bila variabilna pri različnih delovnih mestih odvisna od različnih kazalnikov, kot so samoiniciativnost, realizacija, doseganje zastavljenih ciljev, sodelovanje s sodelavci, nagnjenost k strankam in podobno. In glej ga zlomka, v prodaji se je realizacija res povečala, vendar so vsi prodajalci začeli »pozabljati« na oddajo poročil o prodaji in sistem sledenja strankam je propadel.  

V proizvodnji so delavci samoiniciativno pospravljali proizvodnjo, čez nekaj dni pa jo ponovno razmetali, da so jo lahko ponovno »samoiniciativno« pospravili. Podjetnik Marko pa se je o postavljanju ciljev začel s podrejenimi skoraj kregati. Ti namreč ciljev niso več postavljali tako, da bi pomenili zanimiv izziv, temveč tako, da jih je bilo najlažje doseči.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *