Kako do odličnega podjetja

Avtor: Vojko Križman | Objava: 09.10.2006

Najprej moramo razumeti, kakšno je odlično podjetje, potem se pa s samoocenjevanjem primerjamo s tem idealom. Predstavljamo model poslovne odličnosti EFQM, ki je tudi osnova za slovensko nacionalno nagrado za poslovno odličnost.



Vsak, ki da kaj na svoje zdravje, lahko opravi celovit zdravniški pregled, ki mu pove, v kakšnem stanju je njegov organizem. Na tak pregled gremo, da bi odkrili potencialne nevarnosti (bolezni) in čimprej začeli zdravljenje, dokler je bolezen še obvladljiva oziroma ozdravljiva. Zavedamo se, da delni pregledi, s katerimi bi preverili na primer samo delovanje pljuč, niso dovolj, saj lahko bolezen zajame zelo različne dele organizma. Zanima nas tudi, katere dele telesa moramo okrepiti, da bo celoten organizem pripravljen na vsakodnevne ali tudi na večje napore.  

V organizacijah, v katerih delamo, pa se nasprotno, velikokrat zadovoljimo s samo delnimi pregledi, ki nam na primer povedo, da smo trenutno finančno zdravi ali da naš sistem vodenja kakovosti deluje v skladu s (povprečnimi) pričakovanji zunanjih ali notranjih presojevalcev. Tako kot si želimo, da bi bilo naše telo v top formi in pripravljeno na najtežje preizkušnje, tako bi pričakovali od organizacij, da poskrbijo za svojo formo (beri: poslovno odličnost), ki jim bo omogočala brezskrbnejši ali vsaj lažji spopad s tekmeci in dolgoročno preživetje na globalnem trgu. 

Kaj je poslovna odličnost? 

Izraz poslovna odličnost je težko kratko opisati, še najlažje pa ga razumemo, če povemo, kaj je nasprotje odličnosti – in to je povprečnost. Tako moramo tudi razumeti pojem poslovne odličnosti, ki je kakovostno izvajanje vseh aktivnosti v organizaciji na vseh ravneh s ciljem uravnoteženega zadovoljevanja potreb in zahtev vseh deležnikov organizacije s poudarkom na zadovoljevanju potreb in zahtev odjemalcev, kar je osnovni pogoj tudi za dobre finančne rezultate.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *