Kako je slovenska žaba očistila svet

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 09.10.2013

Podjetje Hyla si danes deli prvo mesto med svetovnimi proizvajalci vodnih sesalnikov, prednosti pred konkurenco pa ne gradijo na nizki ceni, temveč na kakovosti oziroma zanesljivosti izdelka in storitve.


Janez Pogačar (levo) in Doro Erjavec: »Ključ, da se obdržiš na trgu, je, da imaš vedno prednost pred konkurenco, inovativnost oziroma nenehne izboljšave izdelka pa so gonilo tega.«

»Revija Podjetnik je odkrila naš potencial, ko še nismo imeli preveč otipljivih rezultatov. Seveda se radi odzovemo na vaše povabilo na pogovor,« sta nam sredi poletnih dopustniških mesecev odgovorila lastnika podjetja, inženirja Doro Erjavec in Janez Pogačar. Obiskali smo ju na koncu industrijske cone Ježa pri ljubljanskih Črnučah, kjer stoji njuna sodobna poslovna stavba, po njej pa nas je povsod spremljala - žaba. Hyla (arborea) je namreč latinsko ime za vrsto žabe, ki je simbol za čisto okolje.

 

Njuna podjetniška zgodba se je razvila iz potrebe Erjavčeve žene po dobrem sesalniku, ki bi ji pomagal olajšati težave z alergijo na prah. Vodni sesalniki so takrat veljali kar precejšen kupček denarja, zato je Erjavec staknil glavo s svojim sodelavcem Pogačarjem. Njune dolgoletne delovne izkušnje so rodile prvi zametek današnjega sesalnika. »Nisva kopirala takrat najboljšega ameriškega sesalnika, ampak sva se na osnovi znane tehnologije posvetila inovativnim in izvirnim rešitvam. To je (p)ostala najina stalnica. Pri vsakem novem izboljšanem modelu se trudiva poiskati karseda enostaven mehanizem, ki omogoča prav tako enostavno servisiranje. Nenehne izboljšave so nama hitro prinesle prednost pred konkurenco. Naši sesalniki se zelo redko kvarijo, popraviti jih je mogoče tako rekoč le z izvijačem,« pripoveduje Doro Erjavec.

 

Nizka cena ni rešitev

 

Prototip svojega prvega sesalnika sta seveda najprej ponudila vodstvu Iskre, kjer sta bila zaposlena. Ker ni bilo zanimanja, sta se obrnila še na nekatera druga slovenska podjetja. Nikogar nista pritegnila. Verjela sta v svoj izdelek, v katerega sta strastno vlagala svoje znanje, čas in sredstva. Po številnih testiranjih in nenehnih izboljšavah se je kmalu izkazalo, da je vsaj enako dober kot ameriška »zvezda« med vodnimi sesalniki, a cenejši. Tik pred osamosvojitvijo sta pustila službi in šla na svoje. Direktna prodaja je z nekaj težavami razmeroma hitro stekla in že prvo leto sta pridelala dobiček.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"