Kako nagraditi zavzete sodelavce v krizi

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 07.06.2010



V podjetju imam nekaj zelo zavzetih sodelavcev, ki dejansko rešujejo podjetje v trenutni situaciji, v kriznih časih. Finančnih možnosti, da bi jih dodatno denarno nagradil, trenutno nimam. Kaj mi svetujete, da naredim, da bi ohranil njihovo zavzetost tudi v prihodnje in da bi jim naklonil večjo pozornost v primerjavi s tistimi zaposlenimi, ki sicer korektno opravljajo svoje delo, vendar nič več od tega?
 
V svoji praksi ste se v živo srečali s skupino zaposlenih, ki ima s podjetjem sklenjeno tako imenovano »identifikacijsko psihološko pogodbo« in so v trenutni krizi pripravljeni odložiti lastno zadovoljstvo ter dajejo prednost podjetju. Sodelavci, ki zgolj korektno opravljajo svoje delo, za razliko od njih, delujejo iz »kalkulacijske psihološke pogodbe«. To pomeni, da so ocenili, da se jim ta zaposlitev splača, dokler ne najdejo kakšne boljše možnosti – ni pa nujno, da o njej aktivno razmišljajo.
 
Zavzete sodelavce morate vsekakor pogosto in iskreno pohvaliti in jim dati vedeti, da cenite njihovo prizadevanje in rezultate njihovega dela. Za dodatno nagrajevanje zavzetosti pa vam svetujem, da se z zavzetimi sodelavci pogovorite in preverite, kaj jim prinaša zadovoljstvo. Povabite jih, da sami predlagajo, če je v okviru možnosti, ki jih imate, kaj, kar bi jim prinašalo zadovoljstvo. Lahko je to tudi dodaten dopust v času, ko bo dela manj. Morda lahko s kakšnim poslovnim partnerjem naredite kakšno kompenzacijo za storitev ali izdelek, ki bi jim ga lahko ponudili. Iz mojih izkušenj vas bodo lahko tudi presenetili s kakšnim uresničljivim predlogom, na katerega sami nikoli ne bi pomislili. Dogovorite pa se lahko tudi za denarno nagrado v prihodnosti, ko bo podjetje ponovno stabiliziralo svoje poslovanje – ob tem pa določite tudi kriterije, kaj je stabilizacija poslovanja, da ne bo obljuba postavljena samo na »meglenih oblakih prihodnosti«.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *