Kako povedati tisto, česar si nihče ne želi slišati?

Avtor: Franka Bertoncelj | Objava: 12.07.2013

Ni pomembno samo, kaj povemo, ampak tudi kako. Neprijetna dejstva naj zaposlenim sporoči vodstvo osebno, odgovorno, razumljivo, odprto in iskreno.


V borbi za obstanek na trgu podjetniki iščejo načine, kako preživeti. Običajno se začne pri stroških. Pot racionalizacije gre od nižanja ali popolnega ukinjanja izobraževanj, bonitet, dodatkov do krajšanja delovnika in nižanja plač.


Dober način reševanja situacije je, da zaposlene povabimo k odločanju o tem, kaj ukreniti. Vodstvo naj zaposlene pozove, da sami predlagajo, kje je mogoče prihraniti. Ljudje raje upoštevamo rešitve, ki jih predlagamo sami, kot če nam jih določijo drugi. Poleg dobrih idej s soodločanjem pridobimo na večji pripadnosti zaposlenih, kljub odpovedovanjem.


In ko to ni dovolj? Ko se rdeče številke nadaljujejo in finančno stanje podjetja ogroža njegov obstoj, začnejo podjetniki razmišljati o bolj korenitih ukrepih, kot so nižanje plač ali celo odpuščanja.


Ne odlašajte s slabimi novicami


Kateri koli protikrizni ukrep uvajamo, vedno gre za sporočanje nečesa, česar zaposleni ne želijo slišati. Slabe novice lahko negativno vplivajo na splošno ozračje v podjetju in motivacijo. Vendar, če se zaposleni zavedajo stanja, v katerem se je znašlo podjetje, bodo spremembe lažje razumeli in jih sprejeli kot rešitev za obstoj podjetja in delovnih mest.


Z informiranjem zaposlenih začnimo takoj, ko predvidimo, da bo potrebno uvesti spremembe. Z namenom ohranjanja pozitivne klime ali iz preventive pred paniko vodstvo velikokrat odlaša s sporočanjem slabe novice. Vendar stanja ne moremo skriti, sploh če smo majhno podjetje. Če situacija zaposlenim ni jasna, si jo začnejo razlagati po svoje. Sprožijo se govorice, ki so skoraj vedno negativne in pretirane.



Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *