Kako prodreti v višji cenovni razred

Avtor: Boštjan Ložar | Objava: 07.10.2008

Mnoga podjetja menijo, da cene določa izključno trg in da se jih ne da sistematično upravljati. Predstavljamo štiri načine, ki so podjetjem na voljo za zvišanje cen obstoječih izdelkov.


Hiše Riko dosegajo višje cene zaradi čustvenih razlogov - podjetje načrtno razvija zgodbe o lesenih hišah.

Naj že kar začnem z odgovorom na vprašanje v naslovu: Zelo težko, še zlasti v obdobju recesije, ki se vse bolj približuje! Če se želimo pozicionirati v višjih cenovnih razredih, so samo tri možnosti: da ustvarimo monopol, da imamo resnično unikaten izdelek ali blagovno znamko ali da z močno analitično podporo optimiramo cene glede na različne prodajne kanale in kupce. Ker podjetja, ki delujejo na prostem trgu, večinoma nimajo monopola, nam preostaneta samo zadnji dve možnosti. Obstoječe izdelke spraviti v višje cenovne razrede je v praksi izredno težko. Velikokrat je že samo obdržati cene precejšen uspeh. Zato je prvi ključni trenutek, ko postavimo ceno za nov izdelek ali storitev, kajti cena, ki jo bomo postavili takrat, bo v veliki meri pomenila tudi končno ceno izdelka.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"