Kako se pogajati

Avtor: Tine Juha | Objava: 06.04.2009

Knjiga o pogajanjih »Getting to YES« je še po sedemindvajsetih letih ena najvplivnejših poslovnih knjig sodobnega časa.



Knjiga »Getting to YES« (Priti do DA) spada med najbolje prodajane poslovne knjige na svetu in med najvplivnejše knjige s področja pogajanj. Avtorja, harvardska profesorja Roger Fisher in William Ury, sta v pogajanja na vseh področjih vpeljala povsem novo pogajalsko paradigmo. Pred njeno izdajo (in mnogi še danes) so se pogajalci pogajali o svojih položajih, ki so jih zavzeli na začetku pogajanj, nato pa jih je vsaka stran – v želji po ugajanju ali ob uporabi lastne pogajalske moči – prilagajala drugi v iskanju srednje poti. Avtorja sta tovrstno paradigmo zavrnila v celoti in predstavila pogajanja, temelječa na interesih.  

Fisherjev in Uryjev pristop k pogajanjem (predvsem iz prve izdaje) je danes praktično ponarodel. Kdorkoli se je kdaj vsaj malo resneje poglobil v teorijo pogajanj, je naletel na glavne ugotovitve te knjige: 
-  Loči ljudi od problema.
-  Osredotoči se na interese, ne na položaje.
-  Razmišljaj o rešitvah v obojestransko korist.
-  Vztrajaj pri uporabi objektivnih kriterijev odločanja. 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *