Kako spodbuditi inovativnost v podjetju

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 01.06.2011

Inovativnega podjetja se ne zgradi tako, da se postavi škatla za zbiranje idej in zaposli človeka, ki bo odgovoren za inovativnost, pravi podjetnik in predavatelj Andrej Pompe.


Andrej Pompe: »Pravi podjetnik ustvari nekaj unikatnega in ustvari tak položaj na trgu, kakršnega nima nihče drug.«

Podjetnik in predavatelj na Gea College-Fakulteti za podjetništvo, Andrej Pompe, je letošnjo pomlad pri tej instituciji izdal knjigo Ustvarjalnost in inovativnost, ki ju označuje kot nujnost sodobnega podjetništva.
 
Je lahko vsak posameznik ustvarjalen in inovativen?
Vsak človek se rodi z določenimi nastavki. Ti nastavki so več ali manj enaki, razen nekaj izjem, ki se dedujejo. Ko človek odrašča, je pomembno, ali so bili ti nastavki primerno aktivirani. Največja problema sta neprimeren vpliv vzgoje in neprimeren vpliv šole. Šolski sistem nam ponuja neka dejstva, ki so že. Če svojo miselnost utemeljiš samo na že znanem, ne razmišljaš o tem, kaj bi še lahko bilo. 
 
Kako spodbuditi potlačeno ustvarjalnost zaposlenih?
Treba jim je le odpreti prava vrata. To najlepše vidim pri delu s študenti in srednješolci. Samo dovoliti jim je treba, da razmišljajo, kot da so otroci. Odigrati moraš vlogo mentorja in tisti trenutek se pri večini odpre neko novo poglavje. Veliko delam tudi v podjetjih. Z metodami, ki jih navajam v knjigi, uspem iz ljudi izvabiti stvari, ki jih sicer ne bi. V človeku je torej prisotna latentna ustvarjalnost, ki jo je mogoče prebuditi. Bistveno pa je, da se ljudje strinjajo, da je to v njih; če nekdo reče, da je zablokiran, ga ne bomo odprli.
 
Kako v podjetju zgraditi inovacijsko kulturo?
Tu smo na precej tankem ledu. Zmotno je mišljenje, da podjetje zaposli človeka in pričakuje, da bo on zgradil inovativno podjetje. To je sicer lahko odličen pripomoček, ni pa glavna stvar. Glavno je, da podjetnik ali vodja najprej sam osvoji takšen način razmišljanja, nato pa stopi med ljudi in se tako tudi vede. Vodja je vedno zgled – dober ali slab. V sodobni podjetniški kulturi je eden glavnih elementov sodelovanje. Prvo interakcijo vsekakor povzroči podjetnik.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *