|
|
||
Kako učinkovita je vaša marketinška akcija?Če hkrati oglašujete v več medijih, potem ne veste, kateri oglas vam je prinesel največ kupcev. A tudi to lahko preprosto ugotovite. In morate ugotoviti.V nekaterih podjetjih se marketinških akcij lotevajo »čez palec«. Brez pravega načrta, kot posledico dnevnih pritiskov vodstva ali pa prodajalcev oglasnega prostora. Razlog je preprost: učinek marketinških akcij je težko izmeriti. In če ne veste, kaj deluje, potem je najbolje početi vse po malem.
Učinke neposrednega trženja lahko izmerimo
Neposredno trženje (ali s tujko direktni marketing) izdelke ali storitve trži z osebno komunikacijo med tržnikom in kupcem, na primer prek prodajnih pisem, e-pisem, katalogov, telefonskih klicev, SMS-sporočil ali celo z obiskom prodajnega agenta. Gre za osebno komunikacijo, zato tržnik natančno ve, s katerim kupcem komunicira. Da bi lahko izmeril učinke komunikacije, mora v trenutku prodaje vedeti, katera komunikacija je pri kupcu sprožila nakup. Potem primerja stroške komuniciranja z razliko v ceni prodanih izdelkov in rezultat je kot na dlani. Nekatera podjetja se ukvarjajo izključno s prodajo na daljavo, na primer kataloške hiše. Za komuniciranje uporabljajo pošto – kataloge in prodajna pisma. Da bi lahko pošto dostavili, potrebujejo naslov kupca. Tega pa potrebujejo tudi za dostavo izdelkov. Ni jim težko ugotoviti, ali je kupec, ki so mu poslali katalog, tudi kaj naročil. Na prvi pogled je videti preprosto, pa ni. Kataloške hiše namreč ne uporabljajo samo enega medija komuniciranja. Dandanes mnogi uporabljajo tudi elektronsko pošto; e-novice so postale del vsakdanjega komuniciranja podjetij s kupci. Obiskovalci spletne strani pa ob prijavi na e-novice pogosto ne želijo razkriti svojega naslova, zato prodajalec ne more več povezati osnovne komunikacije (elektronskega sporočila) z dejanskim nakupom. In če tega ne more, potem tudi ne more ugotoviti uspešnosti posamične e-novice. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|