Kako uvesti spremembe v delovni proces

Avtor: Milan Krajnc Pavlica, Simona Krajnc Pavlica, Andreja Janc | Objava: 13.09.2007

Gre za dolgoročno strategijo, kjer moramo poleg ekonomskih in procesnih metod upoštevati tudi psihološke pristope, saj je najtežje spremeniti miselnost in navade ljudi. Ključ so iskreni odnosi in zaupanje.


(i-StockPhoto)

Kadar želimo v delovni proces vnesti spremembe, so lahko največja ovira zaposleni, torej tisti, ki bodo te spremembe morali sprejeti. Zavedati se moramo, da sprememba v načinu dela ne prinaša samo spremembe v fizičnem smislu, ampak predvsem spremembe v načinu razmišljanja, spreminjanju navad in tako naprej. Spremembe v delovnem procesu bodo učinkovite, če se bomo spremenili predvsem ljudje

Preden naredimo kakršnokoli spremembo, moramo najprej natančno vedeti, kaj si želimo in kaj bomo s spremembo dosegli. Šele ko imamo načrt izdelan, ga lahko začnemo tudi uvajati.   

Sprememb se lotimo celovito 

Ker je najteže spreminjati ljudi, se je spremembe treba lotiti celovito. Poleg ekonomskih in procesnih metod je treba upoštevati tudi psihološke pristope. Prvi korak, ki ga storimo pri spremembah, je najpomembnejši, zato morajo biti vse metode med sabo povezane. Že pri načrtovanju sprememb moramo izhajati iz »teorije izbire«, ki pravi, da je vsak sam odgovoren za svoja dejanja. Že v pripravo moramo vključiti najpomembnejše zaposlene, ki bodo podali svoje predloge in rešitve, saj bodo tako bolj motivirani, hkrati pa bodo sprejeli odgovornost za svoja dejanja. Z zaposlenimi moramo vzpostaviti dober odnos in jih spodbuditi, da želene spremembe izvedejo sami.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *