Kako učinkoviteje nagrajevati?

Avtor: Marjana Merkač Skok | Objava: 05.04.2007

Statistično je velika verjetnost, da so delavci tudi v vašem podjetju razmeroma nezadovoljni z nagrajevanjem, pri tem pa ne gre samo za plače. Kako nagrajevati v dobro tako delavcev kot tudi podjetja?



Podjetniki v malih in srednje velikih podjetjih se sprašujejo, kaj narediti, da bi izboljšali stanje na področju nagrajevanja. Kaj narediti, da bodo delavci z nagradami zadovoljnejši in da bodo sredstva, ki jih podjetja za to namenijo, imela kar največji učinek oziroma ustrezno rast dodane vrednosti?   

Kaj bi moral podjetnik vedeti o sistemu nagrajevanja? 

Prav gotovo nekaj najpomembnejših dejstev. Eno izmed njih je, da so v povprečnem slovenskem podjetju delavci z nagrajevanjem razmeroma nezadovoljni. Trditev izhaja iz dejstva, da veliko podjetij dela svoje notranje ocene zadovoljstva zaposlenih. Veliko podjetij namreč že izvaja občasno merjenje organizacijskega ozračja. Če upoštevamo samo rezultate zadnjih let (posebej zgovorni in pogosto javno obravnavani so podatki raziskave SIOK, ki jo izvajajo v veliko slovenskih podjetjih), vidimo, da je med tremi spremenljivkami, s katerimi so delavci najmanj zadovoljni, vedno tudi nagrajevanje. 

Veliko podjetij zaradi različnih objektivnih razlogov ne dela takih ali drugačnih analiz, vendar zato njihovi delavci niso nič zadovoljnejši s sistemom nagrajevanja. 

Res je tudi, da zaposleni niso povsod nezadovoljni s sistemom nagrajevanja. Zakaj prihaja do teh razlik? Odgovor je preprost. Dejstvo je, da se ponekod podjetniki in menedžerji pomena nagrajevanja, spodbujanja in na splošno ustreznega ravnanja s svojo največjo konkurenčno prednostjo – z zaposlenimi - zavedajo in se mu skrbno posvečajo, drugod pa še ne. 

Vsako podjetje si seveda ne more privoščiti strokovnjaka, ki se bo specializiral za področje obvladovanja organizacije, kadrov in plač. To tudi ni treba. Pomembno je, da podjetnik prepozna pomembnost tega področja, ga vključuje v oblikovanje poslanstva, vizije in strategije ter najame ustrezno strokovno pomoč, ko oblikuje, spreminja ali dopolnjuje določene sistemske rešitve na tem področju. 

Še nekaj: pri nagrajevanju še zdaleč ne gre samo za plače.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *