Kako zastopati podjetje na sejmu

Avtor: Saša Bezek Mejaš | Objava: 10.01.2000

Praktični nasveti za večjo učinkovitost na sejemskem prostoru.



Si želite zastopati podjetje na sejmu? Po mnenju mnogih zaposlenih, ki še nikoli niso zastopali podjetja na sejmu, so izbranci za sodelovanje na sejmu privilegirani. Številni menijo, da delo na sejmu prinaša pravcate krajše ali celo daljše počitnice. Njihovo mnenje je največkrat rezultat vtisa, ki so ga dobili kot obiskovalci različnih sejmov. Številne, lepo urejene stojnice, na njih lepo oblečeni predstavniki podjetij, obkroženi z očarljivimi hostesami v brezskrbnem klepetu z obiskovalci ob razstavnih vitrinah ali pa za mizami, kjer klepet poteka ob srebanju dišeče kavice, včasih tudi česa krepkejšega. V veliko primerih je delo na sejmih tako potekalo pred mnogimi leti, danes pa tisti, ki so to delo že izkusili, vedo, da je resnica popolnoma drugačna. Delo na sejmu, še zlasti v podjetju, ki ima jasno določene cilje sejemskega nastopa, je predvsem »garaško« delo.

1. Sejmišče je pogosto oddaljeno

Sejmi se največkrat odvijajo zunaj kraja sedeža podjetja, številni so celo zelo oddaljeni. Četudi smo ljubitelji potovanj, v povezavi s sejemskim nastopom velja, da časa za uživanje lepot, zanimivosti, opazovanja različnosti države v katero smo prispeli, praviloma ni. Z oddaljenostjo države, ki je cilj našega sejemskega nastopa, se možnosti za njeno spoznavanje celo zmanjšujejo, saj v podjetju zaradi stroškov, ki so s tem povezani, število sodelujočih skrčijo na minimum, s tem pa se poveča število zadolžitev, ki jih ima posamezen udeleženec. Če na bližnje sejme odpotujemo le zaradi pridobivanja novih naročil ali promocije programov, storitev ali izdelkov, smo na bolj oddaljenih sejmih pogosto odgovorni tudi za postavitev razstavne stojnice pa vse do končnega aranžiranja.

2. Lajše delo - večja učinkovitost

Ko ste postorili vse, da je sejemska stojnica nared, se intenzivno delo, ki so vam ga zaupali v vodstvu podjetja, šele prav začne. Delo na sejmu si lahko vsaj delno olajšate z nekaterimi, navidez nepomembnimi stvarmi, ki pa lahko pomembno prispevajo k vašemu počutju in s tem tudi k izpolnitvi ciljev, zaradi katerih ste pravzaprav na sejmu.

3. Oblecite in predvsem obujte se udobno

Sejem ni modna pista, na kateri bi razkazovali svojo novo garderobo. Oblecite tisto obleko, v kateri se počutite udobno, še zlasti pa to velja za obutev, saj boste na nogah večino dneva. S seboj raje vzemite nekaj več garderobe, predvsem pa upoštevajte, da je na sejmih lahko zelo vroče ali pa tudi zelo mrzlo, zato naj bo v vašem kovčku garderoba za različne temperature.

4. Izkoristite čas za počitek

Ker dan preživite na sejmu, bi vsaj ponoči radi raziskovali mesto, v katerem ste se znašli. Vsekakor mamljivo, vendar bo veliko bolje, če si boste privoščili le lahko večerjo, uredili dnevne sejemske zabeležke in noč posvetili počitku. Tako naslednji dan ne boste preganjali nespečnosti ali mačka s kavo in tabletkami, temveč boste lahko izpolnjevali vlogo, ki so vam jo določili v podjetju.

5. Na sejem pridite, še preden se odpre za obiskovalce

Vsak dan bodite na sejmu vsaj petnajst minut pred odpiralnim časom. S tem imate čas za pregled in morebitno ureditev stojnice ter čas za pripravo na nov delovni dan.

6. Bodite vidni

Nosite priponko s svojim imenom na desni strani suknjiča. To omogoča obiskovalcem in potencialnim sogovornikom hitro identifikacijo in odpira možnosti za komunikacijo.

7. Pazite na govor

Govorite počasi in razločno, s čustvenim tonom. To je glede na to, da isti izdelek ali storitev predstavljate že »stotič«, lahko zelo težko, vendar je hkrati zelo pomembno. Čutiti se mora vaš osebni pozitivni odnos do izdelka oziroma storitve, ki jo predstavljate.

8. Ne posedajte po stojnici

Delujte v vlogi »pripravljen sem za pogovor, za sodelovanje«. K tistemu, ki sedi za mizo ali se giblje v globini stojnice, obiskovalci pristopijo izjemoma. Ne dovolite, da oni iščejo vas, bodite jim na voljo na zunanjem robu stojnice, ki meji s potjo, po kateri se gibljejo obiskovalci.

9. Stavek »Ali vam lahko pomagam?« je prepovedan

Sejemski obiskovalci ne iščejo pomoč. Iščejo informacijo, nasvet in razloge za nakup vašega izdelka. Iščejo možnosti za izpolnitev svojih želja in zahtev ter konkurenčno prednost vašega izdelka.

10. Predstavite se

Vzpostavite stik, tako da se predstavite. Povejte, kakšna je vaša vloga v podjetju, in povprašajte obiskovalca, s čim se ukvarja in kakšni so njegovi cilji obiska sejma. Tako boste najhitreje naredili »triažo« in usmerili pogovor v smer, ki ga zanima.

11. Ne razmetavajte časa

Strnjeno predstavite svojo ponudbo in obiskovalca največ po petih minutah diskretno povprašajte o nakupnih interesih, na primer: »Ali naša ponudba zadovoljuje vaše potrebe? Bi želeli, da se za podrobnejšo predstavitev sestaneva pri vas/nas?« Pretirano ukvarjanje s stranko, ki nima nakupnega interesa, lahko vzame preveč vašega časa, medtem pa mimo vas bežijo h konkurenci tisti, ki se jim ne morete posvetiti.

12. Dobro razporejajte svoj čas

Na sejmu vas obiskujejo tudi obstoječi poslovni partnerji. Povabite jih, da vas obiščejo v terminih, ko je na sejmu najmanj obiskovalcev. S tem boste pridobili veliko časa za potencialne nove poslovne partnerje.

13. Beležke delajte sproti

Na koncu dneva je težko urediti vtise o številnih obiskovalcih. Vaš žep je poln novih vizitk, vi pa ne veste več, kdo so bili tisti, ki so veliko obetali, in katere lahko kar takoj vržete v smeti. Zato si delajte zabeležke sproti, ves dan in pišite čitljivo. Zvečer jih le še uredite, dodajte posebna opažanja in na koncu sejma bo vaše sejemsko poročilo že pripravljeno.

14. Zadnji dan sejma

Zadnji dan sejma je navadno je bolj sproščen. Vseeno pa bodite pozorni. Morda je med obiskovalci tudi kdo, ki prej ni utegnil obiskati sejma in lahko pomembno zaokroži vaše sejemsko delo. Dober vtis pa lahko naredite tudi na obiskovalce, ki utegnejo kdaj postati partnerji vašega podjetja. Zato vztrajajte do konca in ne podirajte stojnice pred uradnim zaprtjem sejma. Končno so tudi obiskovalci zadnjega dne pošteno plačali vstopnico.
Zadnja noč za raziskovanje mesta, v katerem ste preživeli nekaj dni, pa je vaša. Izkoristite jo!!!

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *