Kdo je podjetnik?

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 14.02.2007

Preprost odgovor je: podjetnik je junak. Razlaga podjetništva glede na zgradbo »junakovega potovanja«, ki je temelj večine mitov vseh civilizacij in dob.


Miloš Urbanija, Podjetnik leta 2006

Kdo je podjetnik? In vzporedno: kaj je podjetništvo? Kje bomo našli odgovore na ti vprašanji? Poglejmo najprej v Slovar slovenskega knjižnega jezika. Tam piše, da je podjetnik »lastnik podjetja«. Zelo poglobljena definicija, ki najbolje pove, kako veliko domišljijo imamo Slovenci. Zanimivo, da ne piše »žival, ki jo vsak dan lovijo dacarji«. 

Poglejmo, ali si lahko več pomagamo z medmrežjem. Veliki spletni angleški slovar dictionary.com je že veliko boljši. Če sestavimo več definicij, dobimo sliko, da podjetnik ni samo lastnik podjetja, ampak nekdo, ki ima predstavo o določenem poslu (oziroma podjetju), ga organizira in vodi, pri čemer prevzema tveganja v upanju, da bo imel dobiček. Imamo že boljši občutek, za kaj gre …  

Še druge definicije podjetnikovo zamisel povezujejo z videnjem priložnosti. Te opisujejo, kako podjetnik opazi tako imenovano podjetniško priložnost. Ugotovi, na primer, da določena potreba pri drugih ljudeh ni zadovoljena in da bi bilo iz tega mogoče narediti posel, lahko pa tudi s samoopazovanjem ugotovi, da bi bila lahko njegova neuresničena želja izhodišče za neki posel.   Možnosti za posel pa so pravzaprav neomejene, kar lahko ugotovimo tudi iz različnih zgodb, ki jih objavlja Podjetnik. Podjetniki s svojimi zamislimi živijo od prodaje drobnih storitev za druge ljudi pa do vodenja globalnih poslov. Najpomembneje je, da mora proizvod (ali storitev) nekdo potrebovati in da je zanj pripravljen odšteti zahtevano vsoto oziroma da dosežena cena pokrije stroške in še kaj.  

Ustvarjalno razdiranje in raven svet 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *