|
|
||
Kdo je Victoria Beckham? Kdo pa Marija Novak?Kdaj je primerno za blagovno znamko uporabiti svoje ime in priimek, kako jo zgraditi in z njo uspeti.
Dobra blagovna znamka izdelka ali storitve mora imeti nekaj točno določenih lastnosti, ki ji zagotavljajo uspeh na trgu. Izražati mora dobre lastnosti izdelka ali storitve, biti mora kratka, enostavna in razumljiva, prepoznavna in enostavna za zapomniti, mora biti sodobna in všečna, lahko izgovorljiva v našem in tujem jeziku in predvsem mora biti edinstvena. Bolj kot blagovne znamke izdelkov in storitev pa v ospredje prihajajo t. i. osebne blagovne znamke (osebni ime in priimek). V tujini tovrstne blagovne znamke rastejo kot gobe po dežju še posebej med svetovno znanimi obrazi v svetu glasbe in filma. Med izjemno poznanimi so Victoria Beckham s svojo linijo modnih oblačil, Jennifer Lopez s svojo linijo dišav in modnega nakita J.Lo., Melania Knauss (Trump) ima svojo linijo nakita in kozmetike za nego telesa, imenovano Melania, in še mnogi drugi. Kar nekaj mednarodno poznanih osebnih blagovnih znamk pa imamo tudi Slovenci, vendar o tem malce pozneje.
Kdaj (pri kakšnih vrstah posla/podjetja) je primerno za svojo blagovno znamko uporabiti svoje ime in priimek, smo povprašali Blaža Kosa, uspešnega podjetnika in t. i. kreativnega kapitalista, ki pravi: »Pri vseh pozicijah, ki vključujejo delo z ljudmi, je vse bolj pomembna osebna blagovna znamka. Temelj vsake blagovne znamke, tudi osebne, pa so vrednote, saj ljudje najraje delamo z ljudmi, s katerimi si delimo enake vrednote.«
Preden se torej odločite, da boste začeli graditi svojo osebno blagovno znamko, morate najti svojo tržno nišo ter znati trgu in kupcem pokazati v čem je vaša osebna zgodba tako drugačna in edinstvena od vseh ostalih. Za tem določite in izpostavite svoje temeljne vrednote, po katerih živite in jih zagovarjate. Odgovorite si na vprašanje: kako želim, da name gledajo moje prihodnje oziroma potencialne stranke? Pri osebni blagovni znamki je namreč še toliko bolj pomembno, kako se vi kot oseba prezentirate v javnosti in kakšne vrednote in prepričanja zastopate, saj se bodo ljudje (kupci) le na ta način lahko poistovetili z vami.
Bodite prvi ali postanite najboljši
Tako kot gradnja ugleda tudi gradnja osebne blagovne znamke predstavlja tek na dolge proge. Gre namreč za precej dolgotrajen in zelo občutljiv proces. Po navadi traja več let, da jo zgradite in uveljavite na trgu, lahko pa jo z le eno slabo potezo ali napačno odločitvijo povsem porušite. Toda poleg omenjenega Blaž Kos izpostavlja še nekaj pomembnih značilnosti osebne blagovne znamke: »Za močno blagovno znamko je najboljše, če si med prvimi v določeni industriji, saj je najtežje najti presek med vrednotami, ki so nujne za določeno industrijo, in vrednotami, ki so edinstvene in te razločijo med vsemi ostalimi v industriji.« In dodaja: »Ni je močne blagovne znamke brez vizije in strasti. Za tem pa je potrebno začeti pridobivati znanje, potrebno je globoko poznavanje industrije, najti pa je treba tudi svojo nišo, v kateri se specializiraš. Tako korak za korakom raste vrednost osebne blagovne znamke. Seveda vse to zahteva leta in leta trdega dela.« Biti prvi pomeni prepoznati priložnost in jo izkoristiti pred drugimi. Če vam to ni uspelo, še vedno lahko poskrbite, da postanete najboljši v tem, kar počnete. Slednje pa lahko dosežete le z nenehnim razvojem, izpopolnjevanjem, izobraževanjem in usposabljanjem.
Osebne blagovne znamke doma in v tujini
Že nekaj let je po svetu moč opaziti izpostavljanje osebne blagovne znamke pred blagovno znamko podjetja, izdelka ali storitve. Eden najbolj poznanih in največja zgodba o uspehu je zagotovo vsestranski podjetnik Richard Branson s svojo verigo podjetij pod blagovno znamko Virgin. Danes bi si že upali trditi, da vsi vemo, kdo je Richard Branson, manj ljudi pa bi vedelo za blagovno znamko Virgin in kaj vse ta zajema. V tujini so osebne blagovne znamke tesno povezane s trendi, zgledi, vzori, itd. Namreč svetovno poznane osebnosti, ki uporabljajo svoje ime kot blagovno znamko oblačil, ličil, nakita ipd., so osebe, s katerimi se želijo kupci poistovetiti oziroma se po njih zgledovati.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|