Kdo so skriti zmagovalci?

Avtor: Martina Budal | Objava: 06.01.2012

Čeprav marsikomu neznani in redko javno izpostavljeni, so skriti zmagovalci motorji gospodarske rasti odprtih izvoznih ekonomij.



So podjetja z vodilnim mednarodnim položajem, ki navadno poslujejo v ozki tržni niši. Praviloma delujejo na trgu podjetij in so zato splošni javnosti neznani. Njihovi prihodki ne presegajo štirih milijard dolarjev. Večinoma so visoko inovativna podjetja, ki so močno vpeta v poslovne sisteme svojih strank, tako s svojimi tehničnimi rešitvami kot s svetovanjem. So temelj večine odprtih in izvozno usmerjenih ekonomij, saj so precej odporna proti recesiji in finančnim pretresom in imajo zato stabilen izvoz. S svojo dejavnostjo so motor gospodarstva in nadpovprečno ustvarjajo nova delovna mesta. Poleg tega ohranjajo trajnostno rast in uspeh v daljšem obdobju, kot to velja za povprečno podjetje.
 
Tako je značilnosti skritih zmagovalcev opredelil profesor Hermann Simon, ki jih je v Nemčiji prvič proučeval leta 1996. Raziskavo je ponovil leta 2009 in jo razširil še na Avstrijo in Švico. Skupino podjetij s temi značilnostmi je identificiral, ko je iskal razloge za uspeh nemškega izvoza, ki ga določa največji delež izvoza na prebivalca in stabilnost izvoza v dveh desetletjih. Lani je organizacija CEEMAN, mednarodno združenje za menedžment, katerega namen je pospeševanje rasti in kakovosti menedžerskega razvoja v srednji in vzhodni Evropi, skupaj s poslovno šolo IEDC z Bleda skrite zmagovalce iskala tudi na območju srednje in vzhodne Evrope, Kazahstana in Turčije. Raziskovalci so v 18 državah analizirali 165 podjetij, med njimi 15 iz Slovenije.
 
Največ skritih zmagovalcev je v sektorju kemije, stekla in farmacije, kjer jih je čez 35 odstotkov, z izdelavo industrijske opreme se ukvarja 18 odstotkov, z elektriko in elektroniko pa 11 odstotkov. Vzhodno- in srednjeevropski šampioni so regionalni in tehnološki vodje, ki so inovativni pri izdelkih in poslovnih modelih, večina pa izrablja naravne vire. Za zdaj ostajajo na regionalnem nivoju, ker sta dve desetletji premalo, da bi si ustvarili položaj globalnega vodje. Pri prodoru na globalne trge je največja težava osebje, ki ga je treba primerno izučiti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *