|
|
||
Kitajska – neizmeren potencialKitajska postaja vse bolj trg, ki bo zanimiv tudi za izvoznike. Zaradi kulturnih razlik pa je to zahteven trg, na katerega se je treba dobro pripraviti, se vanj poglobiti in veliko vložiti.
Je Kitajska dežela neskončnih priložnosti in nova Amerika? V svetovnem gospodarstvu je videti tako. Velika podjetja se selijo na kitajski trg. Ne samo v lovu za poceni delovno silo, ampak tudi v lovu za milijardnim trgom in skorajda neskončnimi viri surovin. Letos poleti je tudi uradno postala drugo najmočnejše gospodarstvo na svetu, za ZDA in pred Japonsko.
Kitajska je Slovencem, oziroma bolje Evropejcem, razmeroma neznana dežela, pri čemer ne gre toliko za geografsko oddaljenost kot za kulturni šok. Naša pravila na Kitajskem ne veljajo in njihovih velikokrat ne razumemo. Težko pa si tudi predstavljamo njeno velikost, ima namreč 1,3 milijarde prebivalcev, s čimer je najbolj obljudena država sveta. S površino 9.561.000 kvadratnih kilometrov pa je tretja največja država na svetu. Prebivalstvo se letno povečuje za približno 10 milijonov ljudi, čeprav še vedno veljajo pravila, da ima par lahko samo enega otroka. Prebivalec majhnega mesta PingYao nam je zaupal, da je po rojstvu druge hčere takoj izgubil službo in plačal denarno kazen, v dveh letih pa je službo izgubila tudi žena. Našel je tržno nišo, se naučil angleščine, kar je na Kitajskem podeželju redkost, in tako zdaj vodi svojo malo turistično agencijo in vozi turiste v rojstno mesto.
Od nizke do visoke kakovosti
Na gospodarstvo močno vpliva politična ureditev, saj je Kitajska enopartijska država, ki ji vlada kitajska komunistična partija. Nekoč zaprto in plansko gospodarstvo se v zadnjih dveh desetletjih pospešeno odpira, vendar spremembe ne smejo ogroziti enopartijskega sistema. Poleg ZDA ima Kitajska največ tujih naložb na svetu, je ena vodilnih pridelovalk žit, koruze, riža in bombaža, ter ima velike zaloge premoga, svinca, cinka, kositra in hidroelektrične energije.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|