Kje postaviti proizvodnjo

Avtor: Matjaž Krč | Objava: 13.11.2007

Kdor proizvaja svoje izdelke, je pred dilemo, ali naj postavi svojo proizvodnjo ali poišče dobavitelja, ki je lahko iz Slovenije, balkanskih držav, z Daljnega vzhoda in tako naprej.


Proizvodnja v podjetju Highrich, Šenzen, Kitajska. Odzivni roki Kitajcev so dolgi najmanj šest tednov (od tega štiri tedne vožnja z ladjo). Naročene količine se ponavadi merijo s kontejnerji. Treba je vnaprej načrtovati prodajo, kar je na začetku zelo težavno, zagotoviti je treba financiranje ter skladiščenje.

Kdo je podjetnejši? Tisti, ki veliko časa posveti razmišljanju, kako bo podjetje še uspešnejše, ali tisti, ki se usmeri v delo, torej v proizvodnjo. Oba modela sta v redu, če podjetnik ve, kaj hoče. Z delom ni nič narobe. Dobra lastnost dela je, da je predvidljivo. Zjutraj začneš, konec dneva pa imaš kaj pokazati. To je lepo, če želi podjetnik za vse sam skrbeti in če ne želi rasti.  

Taka proizvodnja prinaša tudi velike slabosti. Predvsem jemlje veliko časa in energije, ki bi ju bilo bolje usmeriti v razvoj prodajne mreže. Proizvodnjo je mogoče preseliti, dobavitelja zamenjati, prodajna mreža pa ostane. Tisti, ki ima svojo prodajno mrežo, je dolgoročno zmagovalec. Razvoj prodajne mreže je projekt, ki zahteva čas in denar. Ni ga junaka na svetu, ki bi lahko kar najbolje delal na obeh področjih.  
 
Če vse naredimo sami, rastemo počasi 

Poglejmo podrobneje. Podjetnik ima idejo za inovativen izdelek, ki ga je sam razvil v laboratoriju ali domači delavnici. Za proizvodnjo potrebuje proizvodne prostore in tehnološko opremo. Prostore išče kar nekaj mesecev, tudi pri tehnološki opremi si vzame čas. Ker ne ve natančno, kako bo s prodajo, se odloči za tehnološko opremo z manjšo kapaciteto. Na kup strese prihranke, si sposodi še od družine in prijateljev ter poskuša dobiti bančno posojilo. Dobi majhno bančno posojilo, ki ga porok zavaruje s svojimi menicami. Zdaj je zadolžen.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *