Klasično pismo je zakon. Že spet?

Avtor: Marko Sartor | Objava: 08.08.2012

Svoje prepričanje, da najbolje prodaja klasično pismo, ki ga prinese poštar, je Andy Owen podkrepil z besedami: »Časi se spreminjajo, a ljudje v bistvu ostajajo enaki.«


Andy Owen: »Vzroki, zakaj se ljudje odzovejo na promocijska sporočila, so precej enaki kot pred desetletji. In bodo enaki še desetletja. Besede, ki jih uporabljate, in kreativni pristop je kot formula uspeha v direktnem marketingu. To se ne spreminja. Prihajajo samo novi kanali.«

Je splet res edina učinkovita povezava med ljudmi? Vsi, ki želijo komunicirati s svetom, so danes brez povezave do svetovnega spleta slepi in gluhi. Pa je res tako? Andy Owen v smehu in odločno zavrne tezo o monopolu in skoraj biblični učinkovitosti interneta ter na oltar učinkovitih tržnih komunikacij postavi klasičen, direktni marketing, ki temelji na tako rekoč predvsem osebno naslovljenem pismu, ki ga naslovniku prinese poštar.
 
Owen, ki je bil osrednji predavatelj na letošnjem dnevu direktnega marketinga, je v uvodu še bolj dramatiziral tisto znano krilatico, da je 50 odstotkov denarja za promocijo vrženega stran zaradi neučinkovitosti marketinga, a žal nihče ne ve, katera polovica je učinkovala. Kost marketinške megle vrže - ne promocijskim kanalom, ampak izvajalcem promocijskih akcij - saj trdi, da je več kot 85 odstotkov vsega oglaševanja za potencialne stranke dejansko nevidnega (beri: neučinkovitega), predvsem ker je promocija slabo izvedena. Razlogi so različni. Grozljivo pa je, da celo v svetovnem računalniškem podjetju Dell pravijo, da nočejo najboljše, ampak najcenejše – tudi pri marketingu. V celi marketinški panogi ni bilo nikoli tako slabo, kot je danes, ker nihče več resno ne preučuje marketinga in se ga tako tudi loteva. Dejstvo pa je, da so ljudje pravzaprav enaki tistim, ki so živeli v 20. letih prejšnjega stoletja. Njihovi nakupni vzgibi so enaki. Zato se osnovni pristopi nagovarjanja niso spremenili. In zato direktni marketing v temelju ostaja enak. In so posledično tudi pravila, kako izvesti uspešno akcijo direktnega marketinga, enaka. Andy Owen jih je naštel šest, katerih upoštevanje naredi direktni marketing učinkovito promocijsko orodje:
1. Uči se od ljudi, ki vedo več kot ti.
2. Razumi, kako deluje direkten marketing.
3. Nauči se, kako napisati učinkovito pismo.
4. Razumi moč besed.
5. Bodi pozoren na podrobnosti.
6. Preučuj in testiraj direktni marketing.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *