Ključno je poznati ciljne potrošnike

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.05.2006

Ključno je vedeti, kdo je vaša ciljna skupina, njen značaj, življenjski slog, značilna medijska potrošnja, in temu je treba prilagoditi komuniciranje, meni marketinški strateg Mitja Tuškej.


Mitja Tuškej: "Prodajajo zgodbe, ne prednosti izdelkov."

Če so zadnja desetletja obvladovala področje marketinškega komuniciranja podjetij ključne primerjalne prednosti produktov, pri katerih so podjetja izpostavljala edinstvene prednosti izdelkov in storitev (na primer najlažji izdelek, najhitrejša storitev...), smo zdaj prišli v obdobje radikalnih sprememb. Marketinški strateg in solastnik marketinške Formitas BBDO, Mitja Tuškej, trdi, da je izpostavljanje edinstvene prednosti izdelkov preteklost. 

Katere so ključne spremembe, ki vplivajo in bodo v prihodnje vplivale na tržno komuniciranje podjetij s ciljnimi trgi? 
Iz analize različnih tržnih podatkov lahko ugotovimo, da v zadnjih desetih letih prihaja do radikalnih sprememb na trgih, ki vplivajo na oblikovanje strategije komuniciranja podjetja. Ena ključnih novosti je polarizacija potrošnikov. Če smo še pred desetletjem govorili o medgeneracijskih razlikah med starši in njihovimi otroci, dandanašnji prihaja do razlik med ljudmi, rojenimi v različnih desetletjih, in še dlje, pri mlajših generacijah so razlike že med letniki rojstva (generacija 1992 ni isto kot generacija 1993). Življenjski slog, vrednote, način obnašanja, interesi ... so populacijo razdelili na tisoče niš oziroma tako imenovanih mikro trgov. 
 
Bistvo polarizacije populacije je, da ti trgi nimajo medsebojnega preseka. To je eden ključnih problemov, pred katerim se danes srečujejo marketinški strategi.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *