Ko ženske vstopijo v »moški« posel

Avtor: Anja Žagar | Objava: 06.01.2013

Čeprav so še vedno pogosto prisotni stereotipi o ženskah in podjetništvu, so moški počasi začeli sprejemati ženske kot poslovne partnerke, sebi enakovredne. Danes zavzemajo ženske mnoge visoke položaje na vseh ravneh poslovnega, družabnega in tudi političnega življenja.


Luba Fajdiga: »Ženske me velikokrat pohvalijo, da sem se odločila za ta poklic, saj se rade srečajo z žensko energijo in prijaznostjo.«

Biti podjetnik pomeni imeti strast do dela, ki ga opravljaš. Pomeni imeti vizijo in sanje ter močno voljo, da ju uresničiš. Pomeni vztrajnost, disciplino, tveganje, inovativnost in trdo delo. Vse to je skupno ljudem, ki so se v svojem življenju odločili za podjetništvo. Vendarle pa je med njimi velika razlika v tisoče in tisoče različnih poslovnih dejavnostih, za katere se odločajo. Zlahka bi lahko ločili podjetniške dejavnosti na tiste, za katere se večinoma odločijo ženske, in na tiste, za katere se pogosteje odločajo moški. Videti je, da se v podjetništvu mnogo žensk odloča za storitvene dejavnosti, kot so računovodstvo, varstvo otrok, fotografija, trženje, slaščičarstvo, frizerstvo, izobraževanje, nega telesa itd. Za povsem drugačne dejavnosti se seveda odločajo moški. Najbolj pogoste dejavnosti med podjetniki so prevozništvo, spletna prodaja, informacijska tehnologija, slikopleskarstvo, mizarstvo, gradbeništvo, proizvodnja itd. Iz tega sledi, da imamo v podjetništvu tako rekoč ženske in moške poslovne dejavnosti.

Prevoznica, steklarka, računaličarka 

V podjetništvu so zagotovo najbolj pomembni dejavniki uspeha osebnostne lastnosti, način razmišljanja, vztrajnost, delo, potrpežljivost, močna volja, sposobnost učenja iz napak in podobno. Kaj pa izbira dejavnosti posla? 

Glede na to, da se za določene dejavnosti vendarle pogosteje odločajo ženske in za druge moški, pa kljub temu v praksi ni malo primerov, ko se ženske, manj zaradi lastne odločitve in pogosteje zaradi prevzema tradicije vodenja podjetja, znajdejo v t.i. »moški« dejavnosti. In pri tem so tudi nadvse uspešne.  

Lubo Fajdiga je nad prevozniško dejavnostjo pred mnogimi leti navdušil mož. »Družinskemu podjetju sem se pridružila leta 1999 kot pomočnica pri razvozu pekovskega peciva in slaščic. Tri leta pozneje sem zaradi moževe nesreče sama prevzela poslovanje podjetja in pridobila licenco za prevoz blaga ter izpit za kamion kategorij C in E. Prevzela sem vse tekoče posle in podjetje uspešno vodim naprej.« 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *