Ko je majhnost prednost

Avtor: Nives Pahor; Ota Roš | Objava: 12.07.2004

Kako svetovni trg osvaja Aleš Kristančič. Priporočila ne le za vinarje.


Kristančičevo domačijo Movia sta nedavno obiskala tudi švedski kralj Karel XVI. Gustav in kraljica Silvia.

Aleš Kristančič pravi, da je Slovencem zelo težko osvojiti svetovni trg z izdelki, namenjenimi širši porabi, ker smo tam podrejeni zahtevam velike produktivnosti in velikih količin. Pri tem, opozarja Kristančič, ima slovenska industrija precej težav. »Drugače pa je, ko se kdo začne ukvarjati z izdelki, ki so namenjeni ožjemu ciljnemu občinstvu. Tu pa imamo Slovenci prav take možnosti kot vsi ostali,« pravi Kristančič.

Aleš Kristančič uspešno prodaja vrhunska bela in rdeča vina, vinske kozarce, destilate … Kristančičeva vina dobite v glavnem v restavracijah, na prodajnih policah pa jih praktično ni. Kljub uspehu pa ne počiva, saj že razmišlja o možnosti širitve prodaje na azijska tržišča in vzhodno Evropo, kjer njegova vina zaenkrat še niso prisotna. Pričujoči pogovor predstavlja predvsem ameriško izkušnjo.  

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Kako lahko postane majhnost prednost?

To je odvisno od gospodarske panoge, v katerem podjetje posluje. V vinarstvu je lahko majhnost celo prednost, če jo znate pravilno izkoristiti. Na tem področju velja, da lahko pri vinih, ki so uvrščena v višjih cenovnih razredih, prav edinstvenost vzbudi še več zanimanja.  

Kako se lotiti takšne prodaje? 

Ne razmišljajte o veleprodaji po veleblagovnicah. Če se, recimo, ukvarjate z vinarstvom, se raje usmerite v neko tržno nišo (npr. gastronomijo), v bolj specializirane trgovine in vinoteke in ne bojte se povedati razpoložljivih količin. Čeprav boste imeli majhne količine vina, to še ne pomeni, da vas bodo zavrnili, češ da ste zanje nezanimivi. Nasprotno, iz izkušenj vam lahko povem, da bo to še bolj poudarilo unikatnost vaše steklenice, vašega izdelka. Toda če se odločite za nastop na tem trgu, mora biti kakovost res vrhunska, ker tu ni popravnih izpitov. In to velja za vse izdelke in storitve.  

Pri našem prodoru na ameriški trg in glede na to, da ljudje niso ravno navajeni kupovati vina iz tega dela sveta, iz Slovenije, jih je treba najprej prepričati, da gre za izjemno kakovostno vinsko klet. To pa je mogoče le z res novimi, drugačnimi, zelo osebnimi vini, ki pa morajo biti hkrati primerljiva z drugimi vini svetovnega porekla. Zato smo tudi začeli z manjšo skupino že obstoječih vin, ki smo jo potem nadgrajevali z vsemi ostalimi sortami.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *