Ko ne gre doma, je treba drugam

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 06.09.2010

Ker na domačem trgu še nekaj časa ne moremo pričakovati bistvenega izboljšanja, je edina rešitev intenzivnejši prodor na tuje trge.



Nekako iz šolskih dni nam je ostala prispodoba jeseni kot bogatega letnega časa, ko pridni ljudje žanjejo pridelek in sadove preteklega dela. Tudi podjetniki so pridni, a kaj prida pridelka letos ne bo. Jeseni že ne in pozimi tudi ne. V anketi, ki jo objavljamo v tej številki, so napovedi ekonomistov in podjetnikov za prihodnje mesece precej enotne: slabo bo. Že res, da je val optimizma po objavi podatkov o visoki gospodarski rasti Nemčije, naše tradicionalno najpomembnejše gospodarske partnerice, pljusnil tudi k nam, a so ga slovenske tegobe enako hitro odplavile.
 
V naslednjih mesecih tako lahko pričakujemo nizko domače povpraševanje, nizko gospodarsko rast, povečevanje brezposelnosti, kakšen nov davek in postopno zviševanje obrestnih mer. Kreditov za gospodarstvo še nekaj časa ne bo dovolj, ko pa bodo, bodo obresti višje. Tudi vladni ukrepi, četudi bi jih izpeljali v celoti, kar se zdi malo verjetno, rezultatov na kratki rok ne bodo dali. Tako trdijo ekonomisti.
 
In kaj ostane podjetnikom? Nasvet, ki ga omenjajo prav vsi sogovorniki, je: pojdite na tuje trge. Nekateri se vendarle prebujajo, drugi celo cvetijo. Ne bodite odvisni od enega trga in od ene vlade. Zato v tej številki objavljamo tudi nasvete, kako se podati na nove trge, in podajamo koristne izkušnje podjetnikov.
 
Kot kažejo nekaj let stari podatki, slovenska mala podjetja ustvarijo na tujih trgih približno 12 odstotkov svojih prihodkov. Verjamem, da bo ta delež še naraščal. Ne samo zaradi opustošenega domačega trga. Ambiciozni podjetniki preprosto morajo iti na tuje trge, o čemer dobro priča raziskava Evropske komisije, ki jo je opravila med malimi in srednje velikimi podjetji iz 33 evropskih držav. Podjetja, ki poslujejo na mednarodnem trgu, so v primerjavi z drugimi podjetji bolj inovativna, bolj povečujejo prihodke in odpirajo več delovnih mest.
 
P.S. Po poletnih kadrovskih rošadah na ministrstvu za gospodarstvo lahko rečemo, da to še nikoli ni bilo tako »podjetniško«, kot je sedaj. Ministrica Darja Radič je bila nekdaj podjetnica, novega sekretarja dr. Viljema Pšeničnyja pa poznamo kot podjetnika, vztrajnega promotorja podjetništva, kot avtorja v naši reviji in člana komisije za izbor podjetnika leta.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *