Ko udari kriza

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 12.01.2009

Banke ne dajo posojil, kupci odhajajo, plačilni roki se daljšajo, zaposleni so nezadovoljni. Kaj boste storili?


(i-StockPhoto)

»V nesreči vidiš, kdo je junak« pravi pregovor. Podjetnikom se sicer v krizah ni treba še posebej dokazovati, če so se že do zdaj dokazali z uspešnostjo. Vendar pa uspešno premagovanje težjih okoliščin zahteva še nekaj dodatnega »junaštva«.
 
Podjetnikova okolica se v tako veliki globalni krizi zagotovo nekoliko spremeni. In podjetnik mora ustrezno reagirati. Kaj se je oziroma se bo spremenilo v prihodnosti?
 
Denarja naj bi bilo manj in obrestna mera naj bi bila višja!
 
Vse evropske države, pa tudi ZDA se bojujejo proti temu, da se varčevanje v denarju, ki je osnova za posojanje, ne bi zmanjšalo. Tako jamčijo vloge v bankah do višin, ki se običajnim smrtnikom zdijo nedosegljive. In verjetno bodo pri tem uspešne. Trpijo sicer vsi, ki imajo prihranke v delnicah ali naložbenih skladih. Verjetno je, da jih bodo ljudje, pa tudi institucionalni investitorji počasi začeli spet kupovati. Cene se bodo počasi obrnile navzgor, vendar jih z najemanjem posojil verjetno kar nekaj časa ne bodo kupovali. Varčevanje v denarju postaja bolj in bolj »dobra naložba«. In ta denar bodo morale banke nameniti za kredite. Edini problem bi lahko bil, da bodo tudi države iskale denar za svoja posredovanja na denarnem trgu. Vendar imajo na voljo tudi druge rešitve. Tako ni nujno, da bi v bankah res čez noč zmanjkalo denarja. V Sloveniji bi bil lahko problem z možnostjo najemanja dolgoročnih kreditov, kajti od nekdaj nam manjka dolgoročnega varčevanja (morda smo preveč vlagali v delnice …).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *