Koliko je vredna dobra ideja?

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 09.02.2010

Če je dobra ideja res ključna za uspeh, potem vsi izdelujmo izpušne sisteme in vsi bomo uspešni kot Akrapovič.



V prvih petih letih poslovanja propade vsaj tretjina podjetij. Po nekaterih statistikah celo bistveno več. V rubriki Podjetniška država boste lahko prebrali, da podjetniki za neuspeh krivijo neugodne pogoje za delovanje in preslabo podporno okolje, medtem ko raziskave za glavni razlog za neuspeh navajajo pomanjkanje podjetniških znanj pri tistih, ki gredo v podjetništvo.
 
Pa se ustavimo pri elementu, ki ga imajo mnogi za ključnega za uspeh novega podjetja – pri podjetniški ideji. Okoli ideje je nastal pravi mit; če imaš dobro idejo, je uspeh zagotovljen. To kaže tudi naša redna mesečna spletna anketa. Največ sodelujočih je prav v ideji videlo ključni dejavnik uspeha (in najmanj v znanju!). V resnici je med podjetniki vrednost same ideje močno precenjena. Se vam zdi proizvodnja »auspuhov« perspektivna ideja, s katero lahko obogatite? Večini najbrž ne, najbrž je zelo povprečna ali celo slaba, pa je Igor Akrapovič kljub temu z njo uspel in obogatel – vsaj za slovenska merila. Tudi prodajati kruh in mleko ni inovativna, kaj šele sanjska ideja, a je s tem poslom Mirko Tuš postal najbogatejši Slovenec.
 
Koliko je vredna »dobra« ideja, v Hollywoodu prav radi povedo upa željnim scenaristom, ki prihajajo tja z najboljšimi idejami za nove filme. Odgovor je: nič. Producentov ne zanima ideja, ampak izdelek, torej napisan scenarij, od prve do zadnje sekunde filma, z vsemi dialogi, izpiljenimi karakterji, zapleti, skratka 120 strani teksta. Vse ostalo ni vredno nič, je zgolj sanjarjenje. Iz ideje za film o vesoljcih, ki obiščejo Zemljo, lahko namreč nastane drugorazredni film, dveminutna risanka ali pa E.T., ki je eden od najbolj gledanih in dobičkonosnih filmov vseh časov. Ideja je pri vseh treh ista.
 
Ključ uspeha ni v ideji, ampak v človeku, ki jo uresničuje. Robin Klein, eden najbolj znanih vlagateljev v Veliki Britaniji, je pred časom za Podjetnik pojasnil, da ga pri vlaganju bolj zanima podjetnik kakor njegova ideja oziroma projekt. Sposoben podjetnik tudi iz povprečne ideje lahko naredi veliko zgodbo, nesposobnemu pa tudi najboljša ideja ne koristi. Če bi desetim novopečenim podjetnikom rekli, naj izdelujejo izpušne cevi, ker je to dobra ideja, bi jih po enem letu najbrž pet zaprlo vrata, štirje bi se s težavo držali nad vodo, eden pa bi morda uspel. Enako velja za katerikoli posel.
 
Še verjamete v vsemogočnost ideje? Potem se spomnite na vse tiste naše inovatorje, ki pobirajo zlate medalje na največjih sejmih inovacij v tujini. Prav nobenega ne poznam, ki bi zgradil vsaj srednje veliko podjetje. Pa so imeli (dokazano) najboljše ideje.
 
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *