Koliko je vredna ideja?

Avtor: Anton Zidar | Objava: 12.07.2010

Ali se vam splača iti v nek posel ali ne? To lahko hitro ocenite s preprosto metodo, ki bi jo moral poznati vsak začetnik, pa tudi bolj izkušen podjetnik.


(Big Stock Photo)

Za ideje je značilno, da se vam lahko porajajo v mislih kadarkoli in kjerkoli, na primer v lokalu na kavi, v avtu, pod prho, na dopustu … Ob tem pa tudi razmišljate, ocenjujete, koliko je ideja okvirno vredna in ali bi jo bilo smiselno uresničiti. Ampak kako izračunati oziroma okvirno oceniti na preprost in hiter način, koliko je ideja vredna ali kolikšen potencialni dobiček lahko prinese njena uresničitev? Te okvirne informacije so podlaga za nadaljnje odločanje glede uresničitve ideje. V ta namen lahko uporabimo preprost obrazec, ki daje okvirne in osnovne informacije, kolikšen bi bil dobiček oziroma izguba ideje. Skratka, ali je ideja ekonomsko sprejemljiva ali ne. S takšnim ekonomskim orodjem je možno idejo oceniti na preprost in hiter način tudi na hrbtni strani paragonskega bloka v lokalu na kavi.

Trije ključni kriteriji za vrednotenje ideje

Če imamo poslovno idejo, ta sama po sebi ne pomeni ničesar, dokler je ne ovrednotimo. Za vrednotenje ideje običajno uporabljamo tri ključne kriterije (slika 1), ki nam dajejo odgovor, ali je ideja tudi poslovna priložnost oziroma ali jo je smiselno uresničiti. Prvi kriterij za vrednotenje ideje je, da je tržno zanimiva, torej, ali jo je možno na trgu prodajati in ali bo zadovoljevala neke potrebe ali želje. Drugi kriterij je, da je ideja ekonomsko sprejemljiva, kar pomeni, ali omogoča dobiček ali ne. Tretji kriterij je, da je ideja tehnično in tehnološko izvedljiva, se pravi, da je na primer nek izdelek možno izdelovati. Če ocenite, da lahko idejo uresničite, izdelate in jo na trgu prodajate ter ob tem tudi ustvarjate dobiček, postane ideja podjetniška poslovna priložnost.

V nadaljevanju se bomo osredotočili predvsem na vidik ekonomske sprejemljivosti ideje, pri katerem bomo le deloma načeli vprašanje, ali je ideja tudi tržno zanimiva.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *