Koliko strank odide?

Avtor: Robert Rolih | Objava: 05.04.2011



Bralec nam je poslal zanimivo vprašanje, in sicer sprašuje, koliko strank se pri poslovanju med podjetji v povprečju vsako leto zamenja. Namreč vsako leto izgubi tretjino strank in ga zanima, ali je to preveč ali normalno.
 
Zagotovo je pri vsakem podjetju ključnega pomena, da zna pridobljene stranke obdržati na dolgi rok. Kakšen je »zdrav« delež strank, ki vsako leto preneha kupovati od vašega podjetja oziroma gre h konkurenci, je seveda zelo težko reči, saj je vsaka panoga posebna in ima posebne zakonitosti. Prav gotovo pa je izguba tretjine strank vsako leto precej visok delež osipa strank. Na vašem mestu bi se zagotovo vprašal, kako do tega pride in naredil naslednje:
 
1.  Poklical bi stranke, ki odidejo, in jih vprašal, zakaj so nehale kupovati pri vas. Poskušal bi torej ugotoviti razlog za odhode. Razlog je marsikdaj lahko nekaj, na kar niste niti pomislili, na primer neprijazna kontaktna oseba, neizpolnjena pričakovanja, slaba odzivnost …
2.  S kakšnim poslovnim kolegom, ki bi bil lahko vaša potencialna stranka, bi naredil nekakšen »skrivnostni nakup«. Z njim bi se torej dogovoril, da on opravi celoten proces nakupa in sodelovanja z vašim podjetjem in mi poroča o svoji izkušnji.
3.  Na podlagi teh informacij bi izboljšal svojo storitev oziroma izdelek, tako da bi zmanjšal število odhodov strank.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"