Kompetence zaposlenih

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 06.04.2010



V podjetju imamo narejeno sistemizacijo delovnih mest in opise teh. V zadnjem času pa berem o nekakšnih kompetencah zaposlenih, tudi v vaši reviji je bilo nekaj napisano o tem, pa me zanima, zakaj je to dobro narediti in čemu so potem namenjeni ti kompetenčni profili.
 
Sistemizacija delovnih mest je zakonsko predpisana in je dobro, da jo imate narejeno. Ta opredeljuje, kakšno izobrazbo in kakšna dodatna znanja, npr. tuji jeziki, vozniško dovoljenje … mora imeti oseba, da jo lahko zaposlite na posamezno delovno mesto. V opisu delovnih nalog pa so navadno navedena posamezna dela, ki jih mora opravljati.
 
V sodobnem podjetju, ki želi biti konkurenčno na trgu, pa prihajajo v ospredje znanje in veščine, ki niso več tako oprijemljive, kot so certifikati o izobrazbi, potrdilo o opravljenem usposabljanju in podobno. Danes veliko več govorimo o veščinah dobre komunikacije, timskem delu, sposobnosti strateškega mišljenja, prodornosti, prepričljivosti, iznajdljivosti, voditeljstvu, inovativnosti, zavzetosti in podobnem. Govorimo torej o sklopu znanj, osebnostnih lastnosti, pristopa, vedenj in veščin, ki jih imenujemo kompetence. Za vsakega zaposlenega oziroma delovno mesto je treba natančno določiti, katere so ključne kompetence, ki so pomembne za uresničevanje zastavljenih strateških ciljev in s tem tudi vizije podjetja. Najbolj natančno jih je mogoče opisati z vedenjem, ki ga od zaposlenega pričakuje delodajalec. Izbrane ključne kompetence za posamezno mesto tvorijo kompetenčni profil, ki ga želimo od zaposlenega na posameznem delovnem mestu. Ta nam je tudi v veliko pomoč, ko iščemo nove sodelavce, saj veliko bolje vemo, kakšno osebo si želimo za posamezno delovno mesto. 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *