Konec blefa glede Lizbonske strategije

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 07.08.2006

Evropa bo uspešna, če bo spoznala, kako se mora spremeniti. Pri spremembah so najuspešnejši Skandinavci, zato so tako uspešni in so nam lahko zgled.



Pravljica o Evropi kot najbolj konkurenčni družbi na svetu (kot je zapisano v tako imenovani Lizbonski strategiji) postaja čedalje resnejša. Seveda, saj se bo Evropa srečala sama s seboj že čez štiri leta. In takrat se bomo morali vsi skupaj vprašati, kako to, da se sanje o najbolj konkurenčni družbi niso zgodile.  

Preobrazba se dogaja v regijah 
 
Pa vendar vse skupaj ni »brez zveze«. Vsaj tak je bil sklep drugega evropskega srečanja regij v Novi Gorici (EREF – European Regional Economic Forum) meseca junija. Dobro je, da imamo to obljubo vsaj kot slabo vest ali navdih, pravi dr. Boris Cizelj iz Slovenske poslovne in raziskovalne skupnosti iz Bruslja, ki je bil organizator dogodka. Preobrazba Evrope se pa tako in tako dogaja v regijah. Regije so v primerjavi z večjimi evropskimi državami pač obvladljive enote in tukaj je mogoče veliko lažje kot na državni ravni potegniti kakšno pametno potezo oziroma se hitreje organizirati.  

Na dogodku pa smo znova videli, kako predvsem Skandinavci dobro vedo, kaj je pravo podjetniško okolje. Izjemne so bile na primer razlage predstavnika finske pokrajine ... o tem, kako so se že pred 20 leti odločili za odločno pot v družbo znanja. In njihova modrost je bila že takrat preprosta. Če hočeš narediti uspešno družbo, moraš privabiti v regijo pametne ljudi. Če želiš privabiti pametne ljudi, potem moraš ustvariti take razmere, da se bodo ti ljudje počutili »fajn«. Preprosto. Če hočeš privabiti ustvarjalne tujce, na primer, potem moraš imeti dobre angleške šole in podobno. Vzporedno s tem seveda razvijaš različne tehnološke zamisli – v tej pokrajini so na primer postavili prvi GSM-oddajnik za mobilno telefonijo na svetu – a vse skupaj se začne pri tem, da ljudje nekje radi živijo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *