Kupiti ali najeti poslovne prostore?

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 11.02.2008

To je dilema za vsa podjetja. Optimalna odločitev je odvisna od vrste posla, trenutnega položaja na nepremičninskem trgu in razpoložljivosti sredstev za te namene.


V gostinstvu je vedno treba vlagati v opremo. Če najemate, potem je smiseln najem na daljši rok. Če se dela dobro in se poveča obisk lokala, potem ta pridobi vrednost, zato je bolje, da ga imate v lasti.

Še posebej za manjša podjetja je dilema o nakupu poslovnih prostorov pomembna odločitev, saj zahteva precejšnja finančna sredstva, ki jih tako ne bo na voljo za druge naložbe v podjetju. Vendar pa imajo, kot pravi Marjana Čenić, nepremičninska posrednica iz podjetja MKA nepremičnine, d.o.o., vsi namen nekoč kupiti svoje prostore. Stvar je podobna kot pri nakupu stanovanja ali stanovanjske hiše: ali plačuješ najemnino ali pa za podoben znesek plačuješ obrok za posojilo, s katerim si odkupiš to nepremičnino.  

Dodaten razlog za nakup nepremičnin so po mnenju Boštjana Štefelina, vodje trženja v podjetju TA-BU, d.o.o., tudi cene najemnin. »Te so pri nas izredno visoke v primerjavi z drugimi državami Evropske unije, tako da se podjetja še vedno raje, če je imajo možnost, odločajo za nakup. Medtem pa so v tujini najemniške pogodbe bolj prisotne.« 

Vendar pa odločitev ni tako preprosta. Obstaja vrsta razlogov, da je razmerje med najemi in nakupi po grobi oceni Čenićeve še vedno približno enako.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *