|
|
||
Leonardo Del Vecchio - svetovni kralj očalDrugi najbogatejši Italijan s svojim »imperijem očal«, podjetjem Luxottica, letno proda na desetine milijonov očal najuglednejših svetovnih blagovnih znamk. Izšel pa je iz – sirotišnice.
Podjetje Luxottica iz Agorda v severovzhodni Italiji je danes vodilno na svetu v oblikovanju, proizvodnji, distribuciji in prodaji (okvirjev) očal za vid in sončnih očal v višjem in luksuznem cenovnem razredu. Podjetje, ki že od leta 1990 kotira na borzi v New Yorku, od leta 2000 pa na borzi v Milanu, se lahko pohvali s sedemindvajsetimi svetovno znanimi blagovnimi znamkami (osem je hišnih, osemnajst je licenčnih), z več kot dva tisoč modeli v več kot dvajset tisoč različnih velikostih in barvah. Njihove hišne znamke so na primer Ray Ban (prevzeli so jo leta 1999), ki je najbolj znana blagovna znamka očal na svetu - tako sončnih kot tistih za vid, Vogue, Perso, Arnette, Revo in tako naprej. Med licenčnimi znamkami pa najdemo Bvlgari, Chanel, Dolce & Gabbana, Donna Karan, Prada, Versace, Burberry, Polo Ralph Lauren in tako naprej. S svojimi izdelki je Luxottica prisotna že v 130 državah, zaposlenih ima več kot 55 tisoč ljudi po vsem svetu, samo na sedežu podjetja pa jih dela več kot 2800. Na leto proda več kot 30 milijonov parov očal in lahko na dan izdela 130 tisoč očal. Leta 2005 so samo pod blagovno znamko Ray Ban prvič v zgodovini te znamke prodali enajst milijonov očal.
Svoje izdelke proizvaja in oblikuje v šestih proizvodnih enotah v Italiji in dveh tovarnah na Kitajskem. Njihova distribucijska veriga pokriva vse ključne trge, tako s prodajo na debelo kot tudi s prodajo končnemu kupcu. V prodaji na drobno ima Luxottica danes s približno 5700 trgovinami eno največjih in najučinkovitejših prodajnih mrež v tej gospodarski panogi. Z nakupom ameriških verig LensCrafter (86 trgovin), Sunglass Hut (1950 trgovin), Pearle in Vision je postala vodilna v maloprodaji očal v Severni Ameriki, v Avstraliji in na Novi Zelandiji pa s trgovinami OPS, Laubman & Pank in Sunglass Hut. Vodilno mesto v prodaji izdelkov višjega in luksuznega cenovnega razreda ima z 276 trgovinami tudi na Kitajskem in v Hongkongu. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|