Letni pogovori

Avtor: Vesna Lešnik | Objava: 08.12.2008

Urejeni odnosi in dobra komunikacija na delovnem mestu sta velikega pomena za uspešno opravljanje dela ter zadovoljstvo zaposlenih in nadrejenih. Marsikateri problem lahko rešimo ali vsaj omilimo z rednimi letnimi pogovori.



Zamislite si, da imate čarobno paličico, s katero lahko ustvarite delovno mesto, ki je popolnoma po vaših željah. Takšno, da se veselite ponedeljka in odhoda iz domačega zavetja novim izzivom naproti. To je najbrž takšno delovno mesto, kjer opravljate tisto, kar vam je ljubo, v čemer ste resnično dobri in za kar ste usposobljeni. Takoj naslednji vidik takega delovnega okolja pa so najbrž odnosi, ki niso polni nesporazumov in konfliktov, temveč komunikacija teče konstruktivno in vsak ve, kateri so skupni cilji, za kaj si vsi prizadevajo in kaj lahko sam prispeva k skupni perspektivni prihodnosti.  
 
Najpogostejši vzroki nesporazumov na delovnem mestu 

Vzroki mnogih neskladij ali celo konfliktov, kot jih vidijo zaposleni, so večinoma:
- pomanjkljivo komuniciranje o tem, kaj je treba storiti in kaj se dogaja;
- nadrejeni, ki ne poslušajo zaposlenih;
- podcenjevanje, ko nihče ne priznava sposobnosti zaposlenega in ga ne pohvali;
- nerazumna pričakovanja oziroma nadrejeni, ki od zaposlenih zahtevajo preveč;
- dajanje prednosti določenim posameznikom;
- govorice, ki se razširjajo zato, ker ljudje nimajo pravih informacij;
- nerazumno določena pravila in druge podobne »sitnosti«;
- pretirano zavzeti vodstveni delavci, ki več kot 100-odstotni angažma pričakujejo tudi od zaposlenih;
- obtožbe po krivici, kjer obtoženi posameznik nima priložnosti, da bi pojasnil zadeve ali da bi se branil itn. 
 
Z vidika nadrejenih pa med vzroke nesporazumov in konfliktov sodijo:
- zaposleni, ki ne upoštevajo, katere so jihove prednostne naloge v določenem trenutku;
- zaposleni, ki nehajo delati in odidejo domov, ne glede na to, kako težaven je položaj in koliko bi bilo še treba postoriti;
- zaposleni, ki niso pripravljeni sodelovati;
- zaposleni, ki ne končajo dela pravočasno in o tem nikogar ne obvestijo;
- ljudje, ki so prepričani, da so določena dela pod njihovo častjo;
- zaposleni, ki na delovnem mestu dajejo prednost svojemu osebnemu življenju;
- ljudje, ki dovoljujejo, da drobni prepiri vplivajo na njihovo delo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *