Madžarska – odskočna deska za Kitajsko

Avtor: Martina Budal | Objava: 06.01.2013

Madžarska se v naših medijih največkrat pojavlja zaradi njenega spornega voditelja Viktorja Orbana. Čeprav se država sooča s številnimi političnimi in gospodarskimi težavami, pa je za Slovenijo zanimiv sosednji trg, ki je pogosto spregledan.


Gordan Ban: »Slovenski poslovnež ne bi smel imeti velikih težav na Madžarskem. Mislim, da je Madžar primeren poslovni partner za tipičnega slovenskega poslovneža.«

Med podjetji, ki so že desetletja prisotna na madžarskem trgu, je tudi Luka Koper. Madžarska nima morja, je pa njen promet s tujino povezan po drugi plovni žili, po Donavi, ki državo deli na dva dela in teče tudi skozi njeno glavno mesto, Budimpešto. Luka Koper pa je največja madžarska pomorska luka, pravi vodja predstavništva luke na Madžarskem Gordan Ban. »Danes je veliko lažje kot takrat, ko smo na trg vstopali in danes je biti predstavnik Luke Koper na Madžarskem lepo,« pravi. Luka obvladuje 70 do 80 odstotkov madžarskega kontejnerskega transporta in preko Slovenije gredo izdelki, ki jih Madžari uvažajo iz Mediterana ter Bližnjega in Daljnega vzhoda, na primer soja in avtomobili. Na drugi strani pa so tudi področja, kjer že 20 let neuspešno poskušajo pridobiti posle, pravi Ban, gre predvsem za prevoz žitaric, ki tradicionalno v tujino potujejo po Donavi. Madžarska je pretežno ravninska država in s celinskim podnebjem izredno primerna za gojenje žitaric. Tako tam letno pridelajo osem milijonov ton koruze in štiri milijone ton pšenice.

Donava Madžarsko na eni strani povezuje s Slovaško, Avstrijo in Nemčijo, na drugi pa s Srbijo, Bolgarijo in Romunijo, kjer konča svojo pot v Črnem morju. Večina madžarskega izvoza je usmerjena v države EU, s katerimi opravi približno tri četrtine zunanjetrgovinske menjave. Velik delež seveda tudi po kopnem. Hkrati pa je Madžarska lahko tudi odskočna deska za vstop na bolj oddaljene trge, kot je Kitajska. Kot je povedala Tanja Drobnič iz Japtija, ima Kitajska v Budimpešti China Brand Trade Center, v katerem se vse leto predstavljajo pomembnejše kitajske blagovne znamke, hkrati pa je to dober prostor za sklepanje poslovnih partnerstev in prodajo na Kitajsko. Na spletni strani centra lahko preberete, da je razdalja med Budimpešto in Šanghajem – 0 km. »Madžarska je ena od dveh držav (druga je Poljska), s katerima je dobro poslovati, ker se preko njiju ponujajo večji posli zunaj EU,« je prepričana Drobničeva.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *