Malo več od povprečja

Avtor: Boštjan Šifrar | Objava: 08.04.2013

Vsi podjetniki, ki smo iz pravega testa, si želimo, da bi se naša podjetja razvijala in bi rasla. O rasti govorimo zato, ker je to izziv. Vztrajati na obstoječih poslih je nekaj običajnega, sklepati nove posle z visoko dodano vrednostjo in akumulacijo pa je izziv, ki se mu je težko upreti.


Glede na to, da imamo v skupini Sibo 120 kupcev v 45 državah, vsakodnevno dobivamo impulze in izkušnje o tem, kaj se dogaja v Evropi in zunaj nje. Ugotavljamo, da so v Evropi za tuje investicije v zadnjem času zanimive Poljska, Romunija in Bolgarija, delno tudi Slovaška, Češka pa ne več. Slovenije na tem zemljevidu ni. Tuje investicije celo odhajajo iz Slovenije, kot lahko vidimo na primeru Danfossa. Največ v Evropi sicer investirajo v Nemčiji, ampak gre za domače investitorje. V uvodniku nemške revije Avto Motor und Sport, ki vsakih 14 dni proda 2,5 milijona izvodov, smo lahko prebrali, da Nemci želijo od 75 do 80 odstotkov svoje avtomobilske proizvodnje in razvoja zadržati v Nemčiji.

 

Turčija si je pred 15 leti zastavila deset strateških ciljev o tem, kaj bo delala in kako se bo razvijala. Zapisali so, da se želijo uvrstiti med deset najrazvitejših industrijskih držav na svetu in med pet največjih pridelovalcev hrane na svetu. Regionalni povezovalec Evrope z Azijo so postali z letalsko družbo Turkish Airlines. Zastavljene cilje poskušajo doseči vsi - od predsednika vlade do operativcev, ki vodijo mala in srednja podjetja.

 

V Sloveniji razmišljamo drugače, ali pa sploh ne razmišljamo. Namesto da bi si v samostojni državi postavili prave cilje, po 20 letih beležimo padec konkurenčnosti in povečanje korupcije. Smo del evropske skupnosti s 501 milijonom ljudi, pa do nas ne prihajajo pravi impulzi, kljub temu da nas o tem prepričujejo politiki in mediji. Svoje govorijo tudi naslednje številke: v letu 2008 je bilo 65 tisoč brezposelnih, zdaj jih je skoraj dvakrat več.

 

Nova predsednica vlade in gospodarski minister morata čim prej postaviti slovenskih deset ciljev in ugotoviti, kaj lahko delamo dobro za sprejemljive stroške. Tako kot je za uspešen razvoj vsakega podjetja pomembno, da vsak zaposleni na svojem delovnem mestu in v svojem oddelku naredi malo več od povprečja, se morajo podobno obnašati tudi vsi ministri. Če bo vsak na svojem področju naredil kakovostne premike, pa čeprav samo za pol odstotka, se bo lahko ta ladja z dvema milijonoma prebivalcev premaknila naprej. Vsak samo malo.

 

Boštjan Šifrar, Sibo Group

Podjetnik leta 2011

 


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *