Marketing z dogodki – dobra naložba

Avtor: Nives Pahor | Objava: 12.08.2005

Si razbijate glavo s tem, kako pripraviti promocijo svojega podjetja, izdelka, storitve za najbolj zaželen krog ljudi? S ščepcem domišljije in merico profesionalnosti lahko priredite nepozaben dogodek ob tako rekoč vsaki priložnosti.



Dogodek je danes eno ključnih marketinških orodij za promocijo podjetja, izdelka ali storitve. Tako mala kot velika podjetja jih vse pogosteje prirejajo, bodisi za komunikacijo s poslovnimi partnerji, zaposlenimi ali širšim okoljem. Dogodek je pravzaprav produkt podjetja in pomeni pomembno naložbo v promocijo podjetja, izdelka ali storitve. Če je dobro načrtovan ter profesionalno in kakovostno izveden, bo dosegel namen in pri ciljni skupini spodbudil pozitivna občutja do podjetja. In to bo utrdilo blagovno znamko. 

Dogodke v glavnem prirejamo zaradi odnosov in ne neposredno zaradi izdelka ali podjetja samega. Danes postaja odnos čedalje pomembnejši, kajti ko se kdo odloča med ponudniki, mu zgolj cena in kakovost ne pomenita toliko kot odnosi. Udeležence dogodkov lahko namreč obravnavate bolj osebno kot z drugimi marketinškimi orodji. 

S ščepcem domišljije je vse mogoče
 

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Kot pravi Andrej Pompe, strokovnjak za celostni marketing iz agencije Formitas, lahko dogodek narediš praktično iz česarkoli, le domišljiji je treba pustiti prosto pot. Dogodek lahko narediš iz odprtja trgovine ali vulkanizerstva, iz razpisa za celostno grafično podobo, iz novega izdelka, iz prvega dne pomladi, odprtja razstave slikarskih del v poslovnih prostorih ... Odvisno je le, kaj želite z dogodkom doseči, kaj želite sporočiti svojim gostom in kako vse skupaj predstavite. Cilj mora biti jasen. Ključno je, da ima dogodek sporočilo, da gostom nekaj poveste.  

Dogodek je zelo oseben in to morajo povabljeni čutiti. Dogodek mora pustiti vtis. Če ustvarja dogodek pričakovanje, potem si ga ljudje zapomnijo. Pomembno je, Pravi Urša Detiček, vodja projektov v Studiu 3s, da pri načrtovanju in izvajanju dogodkov uporabiš ščepec domišljije, seveda pa je najpomembnejši izkušen in profesionalni pristop. 

Nasveti za dober dogodek 

Dogodek je kot osebna izkaznica podjetja, zato se mu morate temeljito posvetiti. 

1. Določite svojo ciljno publiko

Vrsta dogodka je odvisna od mnogih dejavnikov in med najpomembnejšimi je zagotovo ciljna skupina. Vedeti morate, koga vabite, kaj je njihova skupna točka in kaj jih bo privabilo, pravi Pompe. Tu se vse začne in konča, saj je od povabljenih odvisna vsa nadaljnja priprava.  

Torej, če povabite »pomembne« ljudi, se morate zavedati, opozarja Pompe, da morajo tudi oni kaj pomembnega doživeti. Priporočljivo je, da imate nekoga ali nekaj, kar pritegne ljudi (medijska zvezda, letenje z balonom ...).  

2. Ko veste, koga boste povabili, določite, koliko se splača vložiti v dogodek


To je težko določiti. Vse je odvisno od kraja, števila ljudi in tega, kaj boste ponudili.  

3. Izberite pravi čas

To je odvisno od produkta in ciljne skupine. Klasični termini v letu so spomladi in decembra. Sicer pa, pravi Urša Detiček, ima vsak letni čas svoje prednosti in slabosti. Letnemu času je treba prilagoditi kraj, vsebino, dejavnosti in pogostitev dogodka.  

Pozorni morate biti, opozarja Pompe, tudi na čas v dnevu, da ne boste motili delovnega procesa gostov, oziroma če se boste morali z dogodkom vključiti v njihov delovni proces, ker je udeležba na dogodku del njihovega dela – na primer pri novinarjih. Če so na primer povabljeni distributerji, je pomembno, da dogodek ni v času dela.  

4. Izberite pravi prostor

Prostor mora čim bolj ustrezati temu, kar boste počeli, in seveda, da bo ljudi pritegnil. Primerna mesta so lahko galerije, hotelske avle, poslovni prostori podjetij, nočni klubi in bari, diskoteke, parki ... 

Dan dobaviteljev, dan podjetja ... to je dobro narediti na odprtem. Za prestižnejše dogodke pa so primernejša zaprta in draga okolja. S tem pokažemo, koliko cenimo povabljene in samega sebe. Oboje je zelo pomembno. Ljudje te naprej cenijo po tem, kako ceniš samega sebe, in izbira prostora veliko pove o tebi.  

5. Dogodek mora biti v slogu blagovne znamke, ki jo predstavljate

Tu je skrb za podrobnosti zelo pomembna. Vse mora biti namreč v harmoniji − od glasbe do hrane, urejenosti prostora ...  

6. Dogodek mora podpirati glavno sporočilo, ki ga posredujete gostom

Na dogodku ustvarite svoj svet, je odraz vas. Na primer, Red Bull ima slogan »Red Bull ti da krila« in temu primerno prireja številne dogodke ki ga podkrepijo: Red Bull Flugtag, Red Bull x-Alps (jadralno-padalski kros čez Alpe) in podobno. Ti dogodki so uspešni, ker se ljudje z njimi ukvarjajo, se pogovarjajo. Ljudje postanejo pomemben del dogodka. To so zelo močne stvari, opozarja Pompe, ki jih povprečen človek sploh ne dojame. Če dandanes govoriš o krilih, to vsi takoj povežejo z Red Bullom.  

7. Vsak dogodek mora imeti scenarij Scenarij je vodilo, ki zelo olajša delo, hkrati pa pomaga v nepričakovanih situacijah. Vsebovati mora vse podrobnosti, povezane s posameznim dogodkom (od sprejema, prihoda, do poslavljanja, ko gostje zapuščajo zabavo).  

8. Trajanje dogodka

Dogodek naj ne bo predolg. Že v vabilu napovejte, koliko časa bo dogodek približno trajal. Ljudje si namreč načrtujejo čas.  

9. Vabilo

Vabilo je zelo pomemben del dogodka, je ogledalo podjetja in dogodka, zato mora biti premišljeno narejeno. Izražati mora odnos do sebe in do osebe, ki jo vabite. Posebej se ji morate posvetiti in jo narediti za posebno. Pogosto je priporočljivo najeti koga od zunaj, da vam ga pomaga sestaviti, saj ste sami morda preveč vpleteni v podjetje.  

10. Pošiljanje vabil in zbiranje potrditev udeležbe

Če hočete imeti na dogodku vsaj sto ljudi, jih morate povabiti vsaj petsto. Ko pošljete vabilo, morate pogosto ljudi tudi poklicati, zlasti tiste, ki jih želite videti na dogodku, saj ljudje prejemajo kup vabil. Pri tem pa je treba točno določiti, kdo koga kliče. Pravilo je, opozarja Pompe, da pomembni ljudje kličejo pomembne.  

11. Pomoč pri organizaciji dogodkov

Dogodek je v prvi vrsti predvsem logističen problem. Če je prvo vprašanje, zakaj boš dogodek delal, drugo pa, kako boš ta dogodek zavil v kreativno sporočilo, da bo delovalo, je tretje vprašanje izvedba dogodka. Slednje pa je ključno in tu veliko dogodkov »pade«, poudarja Pompe.  

Če gre za malo podjetje, je s stroškovnega vidika bolje, da koga najame, pravi Pompe. Na trgu je ogromno tako imenovanih »one man bandov«, ki ti za razumen denar stvari organizirajo. Treba pa jih je nenehno nadzirati. Za dober dogodek ni priporočljivo vse delati sam, ker potem trpi delo, zlasti v malem podjetju, pojasnjuje Pompe, in kaj hitro se kaj pomembnega izpusti.  

Oglaševanje dogodkov 

Če želite, da javnost izve za dogodek, ga objavite v oglasu, sicer pa ne, pravi Pompe. Tako je na primer Gorenje objavilo javni razpis za novo celostno podobo, iz katerega so potem priredili razstavo vseh del v Cankarjevem domu. Nazadnje so prek sporočila za javnost povedali, kam merijo in kakšni želijo biti.  

Razlika med dogodkom, PR-sporočilom ter oglasom 

Odnosi z javnostjo (public relationships − PR) in dogodek, pravi Pompe, gresta z roko v roki. Oglas je informacija in animacija zelo na široko. Oglaševanje je splošno in razpršeno obveščanje, kjer je zelo težko določiti, ali ga bodo videli samo tisti, ki naj bi jim bil namenjen, ali tudi drugi. Oglas je bolj ustvarjanje splošnega odnosa do podjetja in njegovih izdelkov ali storitev v določenem. Pri dogodkih pa lahko sami izbirate, kdo bo prišel.



Dogodki - nepogrešljivi za vzdrževanje dobrih poslovnih odnosov

Urša Detiček, vodja projektov, Studio 3S

Dogodki so pomemben del komunikacije, pravzaprav so nepogrešljivi za vzdrževanje dobrih poslovnih odnosov med podjetji in njihovimi poslovnimi partnerji. Ker se zavedamo teže in pomembnosti dogodkov, skupaj s poslovnim partnerjem 25. maja vsako leto priredimo golf turnir, ki smo ga poimenovali »turnir mladosti, športa in prvih češenj«. Namen dogodka – letos smo ga priredili že tretjič - je, da se poslovni partnerji sprostijo, zabavajo, hkrati pa je takšno druženje priložnost za poslovne dogovore.




Dogodki za zaposlene – utrjevanje lojalnosti in pripadnosti

Ksenja Klepec, Najdi.si 

Trenutno pripravljamo dogodke predvsem za svoje zaposlene. Konec avgusta pripravljamo tradicionalni družinski piknik, ki je namenjen druženju in zabavi zaposlenih in njihovih družin.

Sredi oktobra v podjetju praznujemo rojstni dan iskalnika Najdi.si, kjer seveda ne manjka hrane in pijače. Konec leta nas čaka še prednovoletna pogostitev za vse zaposlene v izbrani restavraciji.

Glavni razlog za prirejanje dogodkov je zahvala podjetja do uspešnega in učinkovitega dela zaposlenih, s tem pa seveda utrjevanje lojalnosti zaposlenih do podjetja, krepitev medčloveških odnosov, kar vpliva na zaupanje zaposlenih v vizijo podjetja in na občutek pripadnosti. V našem podjetju sta skupinski duh in pozitivno ozračje izrednega pomena. Tovrstni dogodki okrepijo občutek pripadnosti skupini in podjetju ter ustvarjajo dobre medsebojne odnose. Najpomembnejši člen dogodka pa je dobra volja zaposlenih. Za take dogodke namenimo med od enega do tri milijone tolarjev.




Radio Antena – dogodki za druženje

Nina Urbančič, vodja marketinga Infonet

Pri Radiu Antena pripravljamo dogodke za poslušalce in poslovne partnerje. Tako se jim poskušamo na prijazen in »družaben« način oddolžiti za zaupanje. Glavni cilj vseh naših dogodkov je druženje. Tako so na primer na tedenski dogodek, imenovan Antenina premiera, ki ga prirejamo v Koloseju, vabljeni poslušalci, ki si v nagradnih igrah prislužijo vstopnice, ter poslovni partnerji. Slednjim pomeni dogodek predvsem sprostitev in neformalno druženje.




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"