Maroko: država gospodarskega vzpona

Avtor: Manca Kraševec | Objava: 12.06.2012

Evropsko in maroško obalo loči le približno 14 kilometrov – geografska oddaljenost torej ni problem. Večja ovira za poslovanje s to državo na severu Afrike so po mnenju strokovnjakov povsem neutemeljeni predsodki.



Prva asociacija, ki se večini Evropejcev porodi ob misli na Afriko, je verjetno daleč od urejenega poslovnega sveta, na kakršnega (morda proti pričakovanjem) z lahkoto naletimo v Maroku. Če tja potujete turistično, boste seveda našli tudi puščavo in peščene sipine, odročne vasi staroselcev in kamele ... skratka vse, kar tipičnega povezujemo s tistim delom sveta. Če pa Maroko obiščete, da bi raziskali možnosti za širitev poslovanja, boste v večjih mestih videli predvsem popolnoma razvito in sodobno okolje, po nekoliko natančnejšem vpogledu pa spoznali deželo, ki jo zaznamujejo zmerna gospodarska rast, nizka inflacija, nižanje državnega dolga, manjše davčne obremenitve, relativno nizki stroški delovne sile in – kar je tudi pomembno – nižja stopnja brezposelnosti, kot je trenutno v Sloveniji.  

Ker Maroko v zadnjem času doživlja hiter gospodarski vzpon in je za slovenske podjetnike brez dvoma zanimiv trg, so na Javni agenciji RS za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) organizirali izhodno gospodarsko delegacijo v Maroko, pred tem pa še pripravljalni seminar z naslovom »Kako poslovati v Maroku?«. Gosta seminarja sta bila častni konzul Slovenije v Maroku Said Noureddine Doukari, ki je predstavil poslovno okolje v Maroku, in častni konzul Maroka v Sloveniji Janez Škrabec, ki je poudaril, da se investicijske oziroma gospodarske priložnosti odpirajo predvsem na področju obnovljivih virov energije in energetske učinkovitosti ter na področju avtomobilske industrije. Gostiteljica Tanja Drobnič, vodja oddelka za internacionalizacijo JAPTI-ja, pa je pojasnila, da je zanimanje slovenskih podjetij precejšnje, in opozorila, da so postopki pridobivanja poslovnih partnerjev v Maroku precej formalni in včasih težavni. Slovenska podjetja partnerje sicer lahko poskusijo poiskati sama, toda večjo verjetnost uspeha obeta sodelovanje z agencijami, ki so pri povezovanju partnerjev v veliko pomoč.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *