Marsovci v vašem podjetju

Avtor: dr. Sara Brezigar | Objava: 08.05.2009

Za vodenje kadrov iz generacije Y, torej rojenih po letu 1980, običajna pravila vodenja ne veljajo. To so ljudje, ki jim trdo delo, kritika, red in natančnost ne pomenijo nič.


»Ne bodimo malenkostni« je najpogostejši odgovor generacije Y na vaše opozorilo, da je naloga opravljena pavšalno. (Foto: BigStockPhoto)

Če zaposlujete mlajše kadre – tiste, rojene po letu 1980 (imenujemo jih tudi generacija Y), ste prav gotovo naleteli na vsaj katerega od naslednjih položajev: imate občutek, da iščejo službo »na izi« – takšno, da ne bo treba preveč delati in se bo lahko z malo truda dobro zaslužilo. Ugotovili ste, da so sicer zelo sposobni, a nimajo delovnih navad in jih je zelo težko motivirati. Če mu služba ni všeč, po dveh dneh sploh ne pride več v službo ali – če imate srečo, vam da odpoved. Če mu kaj ni všeč, vam to pove neposredno, navadno zelo grobo in po možnosti še pred vsemi drugimi sodelavci. On vas ne spoštuje, jasno pa je, da pričakuje, da boste vi njega obravnavali kot zvezdo, ki vas je počastil s svojo prisotnostjo. Občutek imate, da je služba nekaj, kar pride šele po njegovih drugih obveznostih – kot so prijatelji, prosti čas, konjički in podobno. Zamujanje je zanje vsakdanji kruh, skrb za stranke in ustrežljivost neznani veščini, pavšalno, površinsko delovanje pa običajni način dela. Vse to postavlja na glavo vaše podjetje, razburja vaše stranke in starejše sodelavce v podjetju.  

Skratka, če ste se srečali z generacijo Y, ste ugotovili, da so pripadniki te generacije izrazito drugačni od pripadnikov prejšnjih generacij. Na prvi pogled se zdi, kot da so v vaše podjetje prispeli marsovci, s katerimi si res ne boste mogli veliko pomagati. Morda ste celo razmišljali, da jih bo treba »ukrotiti«. Če ste to poskušali, ste verjetno hitro ugotovili, da »ukrotitev« preprosto ne deluje. Zakaj?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *