Michael Dell in revolucija v računalniški industriji

Avtor: Nives Pahor | Objava: 09.03.2007

Že na začetku podjetniške poti je uporabil izvirni prijem, ki se ga s podjetjem Dell Computer drži še danes: neposredno prodajo računalnikov po naročilu končnim kupcem. In zavihtel se je med najbogatejše Zemljane ...


Michael Dell: »Izkazalo se je, da naš poslovni model učinkoviteje zadovoljuje želje potrošnikov kot tisti, ki ga imajo naši konkurenti. Zato je tako uspešen.«

Koliko ljudi, mlajših od 40 let, poznate, ki jim je uspelo iz nič ustvariti osebno premoženje, vredno skoraj 20 milijard dolarjev? Michael Saul Dell, ustanovitelj svetovno znanega ameriškega podjetja Dell Computer Corporation, je verjetno eden izmed redkih, če ne celo edini. Leta 2006 je pri svojih 41 letih zasedel 12. mesto na Forbsovi lestvici najbogatejših Zemljanov, in sicer z neto vrednostjo premoženja 17,1 milijarde dolarjev
 
Michael Saul Dell je na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja z dvema poslovnima strategijama naredil pravcato revolucijo na področju prodaje osebnih računalnikov. Najprej je uvedel prodajni model, s katerim je pri prodaji osebnih računalnikov obšel prodajne posrednike in začel prodajati neposredno končnim kupcem, potem pa je vključil izdelavo računalnikov po naročilu, po željah kupca. Inovativna prijema v proizvodnji in distribuciji sta mu zasluženo prinesla naziv enega izmed najuspešnejših poslovnežev našega časa. Zanimivo, nekaj takega je naredil tudi Benetton s svojimi prodajalnami, iz katerih podjetje pridobiva tekoče informacije o željah kupcev in sproti dokončuje (barva) različne izdelke v skladu s temi željami in tako ves čas dobavlja trgovinam najbolj zaželeno blago.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *