Mir v družinskem podjetju

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 10.01.2011

V družinskih podjetjih, ne glede na vse njihove prednosti, vedno tli kup nevarnosti, ki lahko hitro prerastejo v požar. Zato je dobro upoštevati naslednjih deset nasvetov, ki vas bodo obranili pred konflikti.


(Big Stock Photo)

V družinskih podjetjih pogosto velja nepisano pravilo, da si družinski člani med seboj brezmejno zaupajo, in sicer v smislu, da bodo vsi delali predvsem za korist skupnega podjetja. Žal se po navadi v življenju zgodi, da si nepisana pravila razlagamo vsak po svoje in pri tem mislimo seveda na svoje interese. Izjem je pri tem zelo malo in zakaj bi bile izjeme prav v družinskih podjetjih? Prav samovoljne razlage posameznih pravil in dogovorov pa v družinskih podjetjih lahko vodijo v konflikte, ki dodatno zapletejo že sicer kompleksno strukturo in odnose v družinskem podjetju. V nadaljevanju pojasnjujemo deset nasvetov, ki jih je preprosto razumeti, vendar po izkušnjah težko uvesti v prakso družine in podjetja. Vendarle, velja poskusiti. Postopoma, ne z vsemi naenkrat.
 
1. Razdelite službene pristojnosti družinskih članov!
 
Nekoliko večja družinska podjetja, v katerih se organizacijska struktura vzpostavi »ad hoc«, v kateri so družinski člani management podjetja, drugi pa delajo (proizvajajo), pogosto zaidejo v težave, saj lahko na nekaterih funkcijah pride do podvajanja, drugje pa nastane praznina, saj »vsi pokrivajo vse«, kar ima spet lahko svoje prednosti. Razdelitev in razmejenost pristojnosti, narisana in napisana organizacijska struktura, ki vsebuje dogovor, kdo koga nadomešča v času odsotnosti, so lahko ključni pri izogibanju konfliktov, ki nastanejo zaradi rivalskih čustev med družinskimi člani.
 
2. Če sta direktorja dva (ali jih je več), naj oba podpisujeta vse dokumente, ki imajo pravne in finančne posledice!
 
V družinskih podjetjih druge generacije se pogosto odločijo, da bosta direktorja s popolnimi pooblastili kar oba naslednika. To ima sicer lahko velike prednosti v smislu bolj prilagodljivega odločanja, vendar je hkrati to nevarnost, če bi eden od direktorjev začel »solirati«. Poznam primer nakupa Audija A8 na lizing, ki ga je podjetnik izpeljal brez vednosti svojega brata, drugega direktorja podjetja. Zato je dobro, da se v ustrezne dokumente zapiše, da morebitnih več direktorjev deluje po principu veččlanskih uprav, torej da se morajo s polno odgovornostjo pod dokumente s pravnimi in/ali finančnimi posledicami podpisati vsi direktorji, sicer je dokument pravno ničen.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"