Miro Smrekar - izkušnje kadrovske agencije Adecco

Avtor: Nives Pahor | Objava: 17.09.2007

Slovenska podjetja so vse bolj pripravljena zaposlovati starejše ljudi, saj jih v to sili stanje na trgu iskalcev dela, pravi Miro Smrekar iz kadrovske agencije Adecco.


Miro Smrekar: "V prihodnje bodo zmagovala podjetja, ki bodo imela ustrezno usposobljene in motivirane sodelavce, ki jih ni mogoče kupiti, ampak jih je treba zgraditi."

Se slovenska podjetja zavedajo izzivov demografskih sprememb, povezanih s staranjem delovne sile?
Dejstvo je, da obširnejših analiz in raziskav na navedeno tematiko v slovenskih podjetjih še ni bilo opravljenih. Naše izkušnje kažejo, da se tej problematiki posveča premalo pozornosti. Čeprav je v zadnjem času mogoče zaslediti veliko prispevkov in člankov, povezanih z novimi demografskimi izzivi, ki nas čakajo v bližnji prihodnosti, je razumevanje te problematike vprašljivo. Ni dovolj samo zavedanje, da težava obstaja. Potrebno je aktivno in strateško načrtovanje nove politike upravljanja s človeškimi viri znotraj podjetij, ki bo upoštevala demografske izzive in bo predvidela vse mogoče rešitve, ukrepe, spodbude in smernice razvoja.   

Ali se po drugi strani iskalci zaposlitve zavedajo, da morajo glede na razmere tudi sami poskrbeti za to, da ostanejo več časa konkurenčni na trgu delovne sile, da se izobražujejo?
Zanimivo vprašanje, na katerega ni tako enostavno odgovoriti. Iskalce zaposlitve bi morali v tem primeru ločiti na mlajše, starejše, iskalce z višjo stopnjo izobrazbo, nižjo stopnjo izobrazbe in tako naprej. Dejstvo je, da se vse več iskalcev zaposlitve med 25. in 40. letom zaveda in tudi aktivno trudi povečati svojo »zaposljivost« in pridobiti vseživljenjska znanja, kar pomeni, da se vse bolj izobražujejo, obiskujejo dodatne tečaje, seminarje, delavnice in tako naprej. Pri starejših največkrat tovrstno zavedanje še ni povsem zaživelo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *