Miti in resnice o tveganem kapitalu

Avtor: Blaž Kos | Objava: 03.04.2009

Pridobivanje tveganega kapitala zahteva veliko časa in napora. A če vam uspe, ne boste dobili le denarja za rast podjetja, ampak tudi znanje, poznanstva in dodatne finančne vire.


S pomočjo tveganega kapitala so uspela svetovno znana podjetja, kot so Google, Yahoo, Skype, Starbucks Coffee, BodyShop in druga. Podjetje eBay na primer sploh ni potrebovalo dodatnih virov financiranja, pa so sprejeli investicijo enega najuspešnejših ameriških skladov zgolj zaradi vseh drugih dodanih vrednosti, ki jih ponuja tak sklad.

Vsak podjetnik mora zagotoviti sredstva za ustanovitev, zagon, rast in razvoj podjetja. Hitreje ko si prizadeva, da bi podjetje raslo, več finančnih sredstev potrebuje. Pri tem ima na izbiro lastniške, dolžniške in nepovratne vire financiranja. Težava podjetij v začetnih fazah rasti je, da ne morejo pridobiti zunanjih dolžniških virov financiranja, predvsem zaradi velikega tveganja, saj več kot 80 odstotkov podjetij v prvih petih letih propade. Torej dolžniških virov podjetje preprosto ne more pridobiti brez ustrezne varnosti za ponudnika, kot so poroki, jamstva z lastnim premoženjem podjetnikov in podobnimi garancijami.  

Ponudniki lastniških virov so to veliko tveganje pripravljeni sprejeti, vendar je zato koncept pridobivanja teh virov povsem drugačen. Temeljne predpostavke koncepta so, da je zaradi večjega tveganja seveda pričakovan tudi večji donos, obenem pa se ob tem pojavlja vprašanje, kako to tveganje neuspeha podjetij čim bolj znižati. Odgovor seveda temelji na aktivni pomoči investitorja podjetniku pri rasti in razvoju podjetja. To je poleg denarja glavna dodana vrednost, ki jo prispevajo ponudniki tveganega kapitala. Zato lastniškim virom financiranja rečemo tudi »pametni denar«. Z namenom znižanja tveganja in čim hitrejše rasti podjetja namreč poslovni angeli in skladi tveganega kapitala aktivno pomagajo podjetniku s svojim znanjem, izkušnjami in socialnim kapitalom. 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *