|
|
||
Mladi, drzni, ambiciozniNiteoWeb, Globcal Dreamvision in avtocenter.si so podjetja, ki verjetno ne bi vzbudila pozornosti, če za njimi ne bi stali trije mladi in ambiciozni podjetniki. Najstarejši med njimi ima komaj 24 let.
Za Dejana Murka je bila prelomnica pri 15 letih, ko je prebral knjigo Bogati očka – revni očka. Kot se spominja, mu je ponudila podlago za miselni preskok v načinu razmišljanja, ki je pozneje zaznamoval tudi njegov nadaljnji razvoj. Formalni izobrazbi se je bolj posvečal le do drugega letnika študija, saj ga je vse bolj zanimala praktična izkušnja, zato tudi pravi, da je »občasni« študent ekonomske fakultete, smeri podjetništvo.
»V začetku bi se mi bolj izplačalo, če bi doma gledal v zrak« Njegov prvi skok v podjetništvo je bila postavitev spletne trgovine Makete.net, katere ideja se je razvila kar iz njegova konjička oziroma veselja, ki ga je v mladosti gojil do maket. »Začel sem z uvozom maket, saj so me že od nekdaj zanimali avtomobili, ki sem jih lahko prijel v roke. Poleg trgovine sem postavil še forum, ki je postal ključni del pri poslovanju in je največji forum za makete v Sloveniji,« opiše svoje prve podjetniške korake. Letni promet spletne trgovine je presegal 20 tisoč evrov, a je pozneje zaradi novih izzivov, pomanjkanja kapitala za širitev in časa celoten projekt prodal. Vendar mu je pri tej zgodbi vseeno ostala dobra izkušnja: »Če ne drugega, sem se v Excelu naučil delati kalkulacije, saj sem vse leto delal izgubo, ne da bi se tega zavedel, ker sem v program vnesel napačno formulo. Šlo je za tipično začetniško napako. Ko sem se pozneje po analizo obrnil na računovodjo, mi je dejal, da bi se mi glede na prihodke, bolj izplačalo doma gledati v zrak. Kljub vsemu je pozneje zadeva le lepo zaživela, tako da se je s tem na koncu že dalo živeti.« Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|