Podjetnik logo
 

Mobilni kuhar

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.10.2003

Danes lahko kuhar s kančkom poslovne žilice lepo zasluži tudi zunaj gostilne. Nove tehnologije namreč ponujajo številne možnosti drugačne in izvirne prodaje storitev, kar je izkoristil tudi kuhar Milenko Poljak ...


Milenko Poljak z ženo Štefko in sinom Markom

Če znate dobro kuhati in v vas vre vsaj kanček podjetniške krvi, potem lahko ponudite inovativno storitev kuhanja na domu strank. V tujini, zlasti v sosednji Italiji, je to že dokaj razširjena praksa. Najboljše je, da se specializirate na tistem  kulinaričnem področju, kjer ste najboljši; tako boste hitro lahko lepo zaslužili. Možnosti v Sloveniji so, saj je trg odprt za tovrstne storitve, le prave poti za promocijo morate najti (internet, poznanstva, oglasi v časopisih ...). Tako začeti na svoje je zanimiva zamisel, saj ne zahteva velikih finančnih vložkov, kakršne bi sicer potrebovali za najem gostinskega lokala. V svojem stanovanju potrebujete le računalnik, telefon, internetni dostop in željo po delu.  
 
Kako je nastal Poljak commerce 
 
Milenko Poljak, 43-letni kuhar iz Zadra, ki sicer že 20 let živi v Sloveniji, v Ljubljani, je podjetniško kariero začel skupaj z ženo Stefko, 42, leta 1992. Ljubezen do gostinstva in kuhanja ga spremlja že od najstniških let, ko se je po končani srednji elektro šoli odločil za takojšnjo preusmeritev v gostinstvo in naredil še srednjo gostinsko šolo. Zdaj že več kot 20 let dela v gostinstvu. Pred samostojno podjetniško potjo je bil zaposlen kot gostinski delavec po številnih restavracijah. Leta 1992 sta z ženo najela prvo gostilno, Stari Kovač v Radomljah, kjer sta delala pet let. Znana sta bila po morskih specialitetah. Njuna zadnja restavracija v najemu je bila gostilna Matija v Ljubljani.  
 
Kot pravi Milenko, je težava poslovanja v Ljubljani ta, da so najemnine zelo visoke, zato moraš že dobro premisliti, ali se ti splača najeti prostor. Astronomske najemnine in pobude gostov, ki so že takrat povpraševali po tovrstnih storitvah, so prispevale k temu, da sta začela iskati nove poti za uresničevanje svojih podjetniških sanj, ki jih nista želela opustiti, saj v tem delu neskončno uživata. Specializirala sta se za ribje jedi, saj zanje trg ni tako nasičen.  
 
Na začetku sta bila dokaj negotova, kako bodo ljudje sprejeli ponudbo, ki je bila dejansko novost za slovenski prostor, na njuno presenečenje pa je bil odziv več kot dober. Tako sta leta 2002 tudi dejansko registrirala podjetje za kuhanje na domu, Poljak commerce s.p., in začela novo stran na področju ponudbe tovrstnih storitev v Sloveniji. Doma sta si uredila prostor za računalnik, prek katerega sprejemata povpraševanja in pošiljata ponudbe. Kuhata pa na domu strank. 
 
Trendi v poslovnem svetu 
 
Že v gostilni je opazil, da veliko poslovnežev danes nima časa za gostilno in da se med njimi uveljavlja moda, da partnerje, zlasti tuje, najraje pogostijo doma, saj tako želijo sporočiti poslovnemu partnerju, da so za resno partnerstvo in zato vredni zaupanja. Taka storitev pa organizatorja razbremeni vseh skrbi. V tujini je to že zelo razširjena praksa. Milenko pravi, da se splača prisluhniti strankam, saj se pri njih začne veliko stvari.  
 
Kljub začetniškemu strahu, se je na koncu izkazalo, da je to tisto pravo. Zdaj Milenko brez zadržkov pravi, da je to veliko boljše kot gostilna. »Vse je stvar časa in tudi to je prišlo ob pravem času.«  
 
Za posel doma sta nujni organiziranost in disciplina, za kar pa, kot pravi, velja velika pohvala ženi, saj je zelo dober organizator. Seveda pa je ključni dejavnik ljubezen do kuhanja, brez tega ne gre. Milenko uživa v neposrednem stiku z ljudmi, zato mu je ta oblika dela veliko bolj všeč kot restavracija. Njegov moto je: »S svojim znanjem delam to, kar me najbolj veseli – kuham in osrečujem svoje stranke«. Najbolj zoprn del pa mu je pospravljanje. 
 
Kako pridobiti stranke? 
 
Najboljše oglaševanje je, da drugi pišejo ali dobro govorijo o vas, to najbolj deluje. Veliko strank dobi s pomočjo strank, ki so že preizkusile njegovo storitev. »Zgolj običajno oglaševanje je za moj posel popolnoma neustrezno,« pravi Milenko. »To ne deluje tako, kot bi moralo, vsaj na začetku ne. Pozneje da, a na začetku potrebuješ več. Internet tudi deluje, ko je stvar že znana, vsaj v gostinstvu je tako.« Opazil pa je tudi, da k lažji promociji veliko prispeva njegovo dalmatinsko poreklo.  
 
Komunikacija s strankami 
 
Glavni komunikacijski orodji s strankami sta telefon in e-pošta. Za zahtevnejše večerje se želi tudi srečati s stranko na mestu, kjer bo večerja, ni pa nujno, lahko se tudi telefonsko dogovorita. Stranki na podlagi pomembnosti dogodka svetuje, kaj je primerno, in predlaga hrano, urnik, potek večerje.   Vsi, ki prvič naročijo storitev, zanjo v glavnem izvejo od prijateljev, a so ne glede na to sumničavi, saj si ne predstavljajo prav, da vso hrano pripravijo na njihovem domu in da dejansko za vse poskrbijo drugi - od nabave, priprave, serviranja ter na koncu čiščenja.  
 
Finančni vložek  
 
Za osnovna sredstva kuhanja in postrežbe (kozice, žar, delovni pult, krožniki, kozarci, pribor, prti ....) so vložili okrog milijon tolarjev. To je inventar za pripravo in postrežbo jedi. Vse prinesejo sami, samo štedilnik potrebujejo. Vložek je sicer odvisen od velikosti posla – za koga, kako in kaj boste kuhali.   Vložena sredstva se počasi vračajo. Po dobrem letu poslovanja imajo že vizijo za širitev, kajti priložnosti so, trg je odprt in išče take storitve.  
 
Poslovanje 
 
Poslujejo po vsej Sloveniji, največ v Ljubljani, kjer so tudi najbolj znani. Njihove storitve uporabljajo za piknike (teh je zlasti veliko poleti), obletnice, poroke, ob selitvah v hiše, rojstnih dnevih ...  In kakšna je razlika s cateringom? »V primerjavi s cateringom mi pripravljamo na licu mesta, ne pa drugje,« pojasni Milenko Poljak. 
 
Za več informacij dobite pišite na e-poštni naslov milenko.poljak@amis.net
 
1. Dejavnost
Kuhar na domu lahko pripravlja različne jedi na izbrani lokaciji gostitelja, na primer na domu, piknikih, poslovnih srečanjih partnerjev ...

2. Znanja in lastnosti
Kuharsko znanje, uporabniško znanje računalnika in dela z e-pošto. E-pošta zelo koristi za prvi stik, telefon pa za dodelavo. Potrebna je dobra mera samozavesti, predvsem da vas ni strah kuhati pred ljudmi. Zgodi se, da dobri kuharji »zmrznejo«, ko morajo kuhati pred drugimi. Dobro je, če znate improvizirati pri receptih.

3. Oprema in finančni vložek
Potrebujete avto (ali pa vsaj dostop do javnega prevoznega sredstva), da ste lahko mobilni, računalnik, tiskalnik, telefon za dostop do interneta, GSM, da lahko komunicirate s strankami, sprejemate naročila ...

Skupni finančni vložek brez avta je odvisen od velikosti posla. Računalniška oprema za pisarno doma pa znaša okrog 300.000 tolarjev.

4. Potencialni zaslužek in trg
Trg je. Težava je le v tem, da so ljudje nekoliko skeptični pri naročanju tovrstne storitve, ker je to novost. Možnost zaslužka je v specializaciji.

5. Cene in storitve
Vzemimo za zgled Poljak commerce. Pri njih se povprečna cena ribjega menija za štiri osebe s hrano in pijačo giblje okrog 30.000 tolarjev - z nabavo, pripravo, serviranjem (to je zelo gibljiva cena, odvisna od števila ljudi, rib, sezone – pozimi so namreč ribe dražje). Cena vključuje štiri jedi - predjed, toplo, hladno, prvi krožnik in glavno jed ter sladico.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *