|
|
||
Mobilni telefon v prodajiProdaja prek mobilnega telefona s sporočili SMS je lahko učinkovitejša od pošiljanja direktne pošte. Z napačnim pristopom pa boste stranke zgolj odgnali.
»Kdor oglašuje z mobilnim telefonom je nesramen ...« je bil odgovor potencialne stranke, ki je ponudbo za uporabo mobilnega telefona pri prodaji prejela po e-pošti. Pozneje se je izkazalo, da je stranka že imela izkušnje z mobilnim marketingom, vendar na žalost te niso bile dobre.
Opisana reakcija je posledica napačnega izvajanja mobilnega marketinga. Še danes se najdejo akcije pošiljanja sporočil SMS, pri katerih uporabniki plačajo za prejeta oglaševalska sporočila ne glede na to, ali jih odprejo ali ne. Večkrat je to povezano z določeno nagradno igro. Cene takega sporočila se gibljejo od 0,99 do 2,49 evra. Zakaj podjetja svojim strankam zaračunavajo pošiljanje oglasov, je neznanka, gre pa za nepoznavanje mobilnega telefona kot sredstva za doseganje prodaje.
Na napakah drugih se učimo
Zaračunavanje stroškov mobilnim uporabnikom je samo ena od številnih napak, ki jih naredijo podjetja pri izvajanju prodaje po mobilnem telefonu. Razloge za to je treba iskati pri ponudnikih teh storitev, saj so zaslužki v primeru zaračunavanja prejetih sporočil uporabnikom mnogo višji. Podjetjem se na prvi pogled tak način doseganja prihodkov ne zdi napačen, čeprav ne bi svojim strankam, na primer, nikoli zaračunali prejema letaka v poštne nabiralnike.
Druga pogosta napaka je zakup tujih zbirk uporabnikov. Z vidika uporabnika je toleranca za prejem neželenih oglaševalskih sporočil mnogo nižja kakor pri e-pošti. To uporabniki pregledajo od dva- do trikrat na dan in so neželenim obvestilom izpostavljeni zgolj takrat. Pri mobilnem telefonu, ki ga imajo ves čas ob sebi, pa je popolnoma drugače, zato je potrebna vzpostavitev lastne baze strank.
Kot tretje je treba izpostaviti razne nagradne igre po SMS-ih, ki jih podjetja uporabljajo za zbiranje baze strank. Nagradne igre po SMS-ih, razen redkih izjem, ne delujejo. Prvi razlog so slabe izkušnje mobilnih uporabnikov v preteklosti, ko se jim je sodelovanje zaračunavalo, drugi pa je nekakovostnost tako pridobljene baze strank. Večina sodelujočih sodeluje zaradi nagrade in ne zaradi ponudbe podjetja.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|