Mobilni telefoni z vizijo

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 08.10.2012

Naslov je treba vzeti dobesedno. Podjetje Drugi vid je namreč razvilo edinstveno aplikacijo za mobilne telefone, namenjeno slepim in slabovidnim. Aplikacijo je že opazila Telefónica, peti največji telekomunikacijski operater na svetu.


»Mladi podjetniki v Veliki Britaniji smo deležni vrhunskega mentorstva in izobraževanj, poskrbljeno je za medijske objave, na neformalnih druženjih ob pivu ali partiji ping ponga pa se rodi tudi marsikatera prodorna podjetniška zamisel.« (Foto: Jason Alden)

Ustanovitelji podjetja Drugi vid - razvoj informacijskih rešitev – v tujini se predstavljajo kot 2nd Sight – so želeli »ustvariti nekaj novega, koristnega, česar še svet ni videl,« predvsem pa koristno za tiste, ki tudi zares ne vidijo. »Ideja, ki jo negujemo že skoraj dve leti, je prišla precej naravno. Vedeli smo za težave, ki jih imajo slepi in slabovidni ljudje, predvsem zato, ker je slabovidnost prisotna v družini enega izmed članov podjetja.« Z izvirnostjo, razvojno usmerjenostjo in navsezadnje z velikim tržnim potencialom aplikacije (na svetu živi okoli 315 milijonov slepih in slabovidnih) so se uspeli uvrstiti v elitni podjetniški pospeševalnik Wayra Academy.
 
Po srcu računalniški navdušenci, v praksi podjetniki
 
Za imenom podjetja se skrivajo štirje računalničarji: Luka Topolovec, Žan Markan, Blaž Magdič in Tine Poštuvan, ki so še pred kratkim končevali študij na fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru oziroma so tik pred dokončanjem magisterija. »Spoznali smo se med šolskim letom, bolj kot ne po naključju. Povezala nas je skupna želja po uspehu in udejstvovanju zunaj šolskih klopi.« Prijavljali so se na razna študentska tekmovanja in projekte. Nujne podjetniške izkušnje so pridobili v podjetniškem inkubatorju Univerze v Mariboru Tovarna podjemov, saj so kmalu ugotovili, da jim fakulteta ponuja le temeljno znanje, ki pa ga je treba znati tudi unovčiti. Kar jim za zdaj uspeva.
 
»Začelo se je z investicijsko fazo 'triple F', ki je v svetu start-up podjetij zelo znana in nujna: Friends, Fools, Family. Pred ustanovitvijo podjetja smo pravzaprav razvijali zastonj in živeli od staršev. Glavni stroški so bili predvsem stroški bivanja in hrane. Zato smo delali hitro in malo zapravljali,« pravijo. Ključen za vstop v poslovni svet je bil uspeh na Microsoftovem študentskem tekmovanju Imagine Cup 2011 v New Yorku, na katerem je Drugi vid izmed 358.000 prijavljenih tekmovalcev iz 183 držav zasedel sedmo mesto. »Pozitiven medijski odziv nam je dal izjemen zagon in privabil prvega investitorja. Prejeli smo tudi subvencijo (op. ur.: Slovenskega podjetniškega sklada) P2A za zagon podjetja, ki povrne stroške v višini do 74 tisoč evrov. Subvencija je vsekakor v korist pri nakupu računalniške opreme in testnih mobilnih telefonov.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *