Morda je zdaj pravi čas za spremembo

Avtor: Jaka Vadnjal | Objava: 12.12.2006

V razvoju družinskega podjetja je več pomembnih mejnikov. Predstavljamo argumente, kako boste tudi s spremembo formalnopravne oblike poskrbeli za optimalen prenos na naslednjo generacijo.



Družinska podjetja so pomemben del slovenskega gospodarstva in po nekaterih zadnjih ocenah je med malimi in srednjimi podjetji kar 80 odstotkov takih, ki jih lahko štejemo med družinska, saj je v njihovem vsakodnevnem poslovanju in tudi dolgoročnem ravnanju zaznati vpliv ustanoviteljeve družine. Prav zato je treba razumeti, da so družinska podjetja v marsičem drugačna od drugih podjetij. Skrbijo tako za poslovne koristi kot tudi za koristi družinskih članov, saj je v takih podjetjih pomembna predvsem njihova dolgoročna materialna varnost.  

Kritično obdobje za dolgoročno uspešno delovanje družinskega podjetja je prav njegov prenos na naslednjo generacijo. Gre za zapleten postopek, s katerim imamo v Sloveniji do zdaj zelo malo izkušenj, saj več kot tri četrtine družinskih podjetij še vedno vodijo ustanovitelji. Pri prenosu družinskega podjetja gre za strokovno zahtevno kombinacijo lastniških, finančnih, organizacijskih, pravnih in davčnih vidikov, ki postanejo še posebej zanimivi zaradi čustvene prepletenosti glavnih ustvarjalcev družinskega podjetja. Da tak prenos ni enostavna stvar, kažejo sicer anekdotični podatki iz ZDA in Evrope. Če jim verjamemo, potem prenos na prvo generacijo naslednikov preživi samo vsako sedmo družinsko podjetje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *