Mož, ki je ustvaril oblake

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 01.09.2011

Ko je Marc Benioff leta 1999 ustanovil podjetje salesforce.com, je napovedal »smrt računalniškim programom, kot jih poznamo«. Računalništvo je preselil v oblak in danes mu sledi ves svet.


»V razvoju računalništva v oblakih smo še vedno bolj v začetni fazi, čez pet ali deset let pa bo vse že čisto drugače,« pravi podjetnik Marc Benioff, ki ga je revija Fortune lani proglasila za najbistrejšega človeka v tehnologiji.

Ko je Marc Benioff leta 1999 ustanavljal podjetje salesforce.com, je sklenil, da bo ukinil klasično programiranje in spremenil računalniški svet. Uspelo mu je, strokovna javnost pa ga je prepoznala kot enega najobetavnejših globalnih poslovnežev, ki spreminjajo svet.
 
Da je nekaj posebnega, se je dalo sklepati že v njegovi rani mladosti. A kdo ve, ali bi uspel razviti vse svoje potenciale, če ne bi imel tako tankočutnih, razumevajočih in potrpežljivih staršev, ki so ga podpirali pri njegovem razvoju. Marc je rasel v podjetniškem okolju. Njegov ded je bil odvetnik in eden od pobudnikov za zgraditev železniškega sistema, ki danes učinkovito povezuje San Francisco in njegova satelitska mesta okoli zaliva. Tudi Marcov oče je bil s svojo verigo trgovin z ženskimi oblačili uspešen, tako se je podjetniški duh mimogrede vpijal v sinov življenjski vzorec.
 
Spodbudno družinsko okolje
 
Tako niti ni bilo nič nenavadnega, da je tehnično nadarjen petnajstletnik, ki je v prostem času opravljal razna priložnostna dela, od čiščenja prodajnih pultov v zlatarni do popravila prenosnih radijskih postaj, že v srednji šoli kar v svoji otroški sobi zagnal svoje prvo podjetje Liberty Software. Zdelo se mu je zanimivo, da si v pripravo vnašal razne podatke, ki si jih združil v neko celoto ter nato s tem programom usmerjal delovanje priprave, na zaslonu pa so se v trenutku izpisali tudi rezultati tvojega dela.
 
V drugi polovici osemdesetih so bile računalniške igrice v vzponu, a Marc je hotel nekaj več, ne le igrati. Hotel je ustvarjati igrice. Za podjetje Atari je sprogramiral igro, ki se je dogajala na srednjeveških gradovih, spremljevalno glasbo pa mu je ustvarila babica. Da bi bolje spoznal avtentično okolje za svoje namišljene računalniške igre, je petnajstletnik odpotoval na Škotsko, da si je ogledal gradove. »Čeprav sem imel pri odraščanju tako svobodo, je mati poskrbela tudi za to, da sem šel odgovorno skozi običajne zaplete odraščajočega mladostnika in gradil primeren odnos do staršev in okolice. Ko mi je pustila odpotovati na Škotsko, me kljub daljavi ni spustila z oči. Ko sem kljub obljubi, da se bom vsakodnevno javljal domov, na to pozabil, je mati po dveh dneh mojega molka poklicala Scotland Yard, da so me poiskali njegovi policisti,« se danes spominja sedeminštiridesetletnik, ki je s svojim znanjem o računalništvu eden pomembnejših globalnih igralcev.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *