Načrtno do novih kupcev

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 08.10.2010

Naj vaše trženje ne bo le opravilo, na katero se spomnite dvakrat na leto, temveč naj bo vključeno v vaše redne dejavnosti. S sistematičnim pristopom bodo tudi novi kupci prihajali bolj redno.


V uspešnih podjetjih trženju namenjajo posebno pozornost. Trženjske dejavnosti potekajo vse leto in vsak mesec – vedno vedo, kaj od posamezne akcije pričakujejo in nato izmerijo, kaj jim je dejansko prinesla. (BigStockPhoto)

V veliko preveč podjetjih se trženja spomnijo, ko začne primanjkovati kupcev ali jih na to spomni konkurenca. Tako vsakič znova pripravijo oglaševalsko akcijo z neposredno pošto, oglasi v revijah, na radiu, ali na internetu. A sporočila med seboj niso konsistentna, ni premisleka o tem, komu bodo oglasna sporočila namenjena, in tudi ne o tem, kakšen bi moral biti izplen.
 
Tako do naslednje priložnosti zopet ne vedo, koliko naročil so prejeli iz določene trženjske dejavnosti. Zato tudi ni moč vedeti, kateri oglaševalski evro je ustvaril nove posle in kateri je vržen stran.
 
Za primer vzemimo podjetje, ki ponuja okna po meri. Podjetje ima sicer zadosti dela, kakšne posebne rasti pa ne beleži. Njihovo oglaševanje je sestavljeno iz naslednjih dejavnosti:
- oglasa v poslovnem imeniku v vrednosti 350 evrov,
- dvakrat na leto oglašujejo v lokalnem časopisu v vrednosti 1950 evrov,
- ob obletnici so vrteli radijski oglas, kar jih je stalo 1400 evrov,
- na pobudo študenta, ki je delal pri njih, so pripravili in razposlali vsem gospodinjstvom v svoji regiji še brošuro s predstavitvijo, kar je stalo 3700 evrov.
 
Podjetje ima izdelane tudi vizitke in predstavitveni letak, kateremu pa manjka še nekaj novejših tipov oken, ki so jih začeli ponujati pred letom dni. Ko jih stranka pokliče, se navadno oglasi komercialist, v njegovi odsotnosti pa kdorkoli od zaposlenih.
 
Se sliši znano? Zelo veliko je namreč podjetij, ki imajo svoje trženjske dejavnosti zasnovane podobno. Brez strategije, celostnega pristopa in posvečanja posebne pozornosti.
 
V uspešnih podjetjih trženju namenjajo posebno pozornost. Trženjske dejavnosti potekajo vse leto in vsak mesec – vedno vedo, kaj od posamezne akcije pričakujejo in nato izmerijo, kaj jim je dejansko prinesla. Tako imajo vsako leto boljše informacije o tem, kako tržiti učinkoviteje od konkurence. Pa si poglejmo, kako spremeniti trženje v sistematično dejavnost, ki vam bo redno in zanesljivo prinašala rezultate in nova naročila.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *