Načrtujte skupaj s sodelavci

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 04.08.2009

Povabite svoje zaposlene k sodelovanju pri pripravi poslovnega načrta in dali jim boste vizijo, motiv in razlog, zakaj se je vredno truditi za cilje.


Vključevanje zaposlenih v proces soodločanja pri načrtovanju je izjemno koristno še posebno v težkih časih, ko podjetje potrebuje sveže ideje, zaposlenim pa motivacija upada. (BigStockPhoto)

V mnogih podjetjih in organizacijah so le vodje tisti, ki določajo cilje in pripravljajo načrte. In zanje nemalokrat porabijo kar nekaj časa in razmisleka, da jih dobro zastavijo. Nato pa jih poskušajo »skomunicirati« z zaposlenimi, kar je le lepši izraz za to, da skušajo zaposlenim dopovedati, kaj je letošnji načrt, v upanju, da jih bodo razumeli in sprejeli z enakim navdušenjem in zavzetostjo kot tisti, ki so ga pripravili. Dvojna napaka.
 
Prvič, načrt je pomemben za motivacijo ne le zaradi tega, ker so v njem nazorno nanizani aktivnosti in mejniki, ki naj bi jih dosegli, temveč predvsem zaradi samega procesa njegove priprave. Ravno skozi iskanje možnosti, preverjanje informacij in preigravanje različnih scenarijev nas ti tako zelo prevzamejo, da razmišljamo, kako bi jih dosegli, kaj bi še lahko poskusili in kje so naše meje možnega.
 
Poleg tega je sestavni del razmišljanja in priprave načrta ustvarjanje predstav o možnih izidih. S tem, ko si vizualiziramo potek dogodkov, tudi prej odkrijemo možne ovire, hkrati pa tudi lažje ocenimo, kako bi se jih najbolje lotili in rešili. Nehote smo tako v glavi prehodili več poti in se srečali z več potencialnimi težavami, kot jih potem vsebuje končni načrt, natisnjen na papir.
 
Drugič pa je težko vse naše sklepe in dognanja v vsem svojem obsegu le »skomunicirati« z zaposlenimi in jih z enako mero intenzivnosti pritegniti k načrtu, saj do njega niso prišli sami oziroma v sodelovanju z vodstvom. Od njih se pričakuje, da mnoge predpostavke, na katerih sloni načrt, preprosto privzamejo kot pravilne, in nimajo možnosti podvomiti vanje in jih preveriti še sami. Tako tudi ni mogoče pričakovati od njih, da bodo zelo kreativno in zavzeto izvajali načrt, če jim ga ni uspelo z enako mero osmisliti oziroma skozi lastno kreativnost in razmislek sooblikovati.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *