Na japonski trg samo najbolj vztrajni

Avtor: Nataša Gjura | Objava: 09.02.2010

Velik trg, visoka kupna moč prebivalcev in visoke cene naredijo Japonsko zanimivo tudi za slovenska podjetja.


Miran Skender, veleposlanik Republike Slovenije na Japonskem: »Vsa slovenska podjetja, ki so danes prisotna na tem trgu, so potrebovala leta, da so realizirala posle.«

Japonska predstavlja drugo največje gospodarstvo na svetu in je po obsegu bruto domačega proizvoda druga najbogatejša država na svetu. Poleg tega je tudi ena največjih gospodarskih partneric Evropske unije ter največja investitorica na svetu. Njena najpomembnejša gospodarska panoga je predelovalna industrija, v svetu pa je Japonska med vodilnimi proizvajalci elektronike, avtomobilov, strojne opreme ter železa in jekla. Med njene najpomembnejše storitvene dejavnosti sodijo bančne, zavarovalniške in nepremičninske storitve.
 
Trud se obrestuje
 
V preteklosti je hiter razvoj Japonske temeljil predvsem na zaščiti domače proizvodnje, hitri rasti produktivnosti, pospeševanju izvoza in omejevanju uvoza. Takšna politika se konec devetdesetih let ni več obrestovala, kar je pomenilo pospešeno odpiranje japonskega gospodarstva. To je danes v celoti odvisno od uvoza surovin, energentov in prehrambenih izdelkov. »Gre za deklarativno odprto ekonomijo, ki pa ima veliko skritih ovir za tuja podjetja,« pravi Miran Skender, veleposlanik Republike Slovenije na Japonskem. Mednje šteje predvsem jezik, sledijo mu standardi, ki še danes niso v celoti internacionalizirani, in tradicionalna povezanost japonskih podjetij. Prav tako pa so stroški za vstop na japonski trg zelo visoki.
 
»Po drugi strani,« poudarja veleposlanik Skender, »Japonska predstavlja veliko priložnost za vse, ki so se pripravljeni resno podati na trg, saj je zaradi velikosti v tej državi mogoče prodati karkoli, dosegajo se tudi boljše cene, njihova plačilna politika pa je zelo dobra.« Poleg tega so japonski kupci veliko bolj lojalni in so pripravljeni sodelovati tudi takrat, ko pride do težav ali krize. »Kdor se je pripravljen potruditi in vlagati v japonski trg, bo ustrezno nagrajen,« poudarja Skender.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"